بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

حمایت چند روزه حقوقی‌ها

نکته مثبت بازار در دو روز معاملاتی پایان هفته، خریدهای صندوق توسعه بازار و صندوق سرمایه گذاری تمدن بود که اگر این موضوع را در کنار نزدیک شدن به زمان ارسال گزارشات فصلی بعضی شرکتها بگذاریم میتواند نوید روزهای بهتری برای بازار سرمایه باشد.
کد خبر : ۱۹۸۴۲۳

حمایت چند روزه حقوقی ها، تنها راه بازگشت آرامش به بازار

به گزارش بورس نیوز، با توجه به خریدهای روز چهارشنبه، سهم های بزرگ بازار مثبت شدند و شاخص کل هم ۶۶۱ واحد رشد کرد؛ شاخص کل هم وزن اما افت ۲۱۲۷ واحدی داشت و این نشان می داد سهم های کوچک و متوسط بازار، وضعیت خوبی ندارند. بسیاری از سهم هایی که تا چند روز قبل مرتبا صف خرید بودند، در صف فروش قفل شده و سهامداران شان آب شدن سرمایه هایشان را به نظاره نشسته اند.

مجتبی معتمدنیا کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه و پیش بینی روند آتی بیان کرد: نسبت به روند کلی بازار سرمایه خوشبین هستم. سهم های بازار را می توان به ۳ گروه تقسیم کرد.

وی ادامه داد: گروه نخست، سهم‌هایی که حباب زمانی دارند؛ یعنی پتانسیل هایی برای رشد قیمت دارند اما هنوز خبر یا اتفاقی که بازار منتظر وقوع آن بوده رخ نداده و سهم باید مدتی در محدوده قیمت های فعلی متوقف شود؛ گروه دوم سهم‌هایی هستند که حباب قیمتی دارند و ارزش بازار سهم بیش از ارزش ذاتی یا ارزش خالص دارایی‌های شرکت بوده و گروه سوم هم سهم های ارزشمند بازار هستند که با قیمتی کمتر از ارزش ذاتی معامله می شوند. بسیاری از سهم های بزرگ و بنیادی بازار را می توان در گروه سوم جای داد.

بازار نیازمند حمایت حقوقی‌ها

وی افزود: چنانچه حقوقی ها چند روزی حمایت لازم را از سهم های گروه سوم به عمل آورند، سهم های ارزشمند بازار مسیر خود را از سایر سهم های بازار جدا کرده و رشد خواهند داشت. کاهش عرضه و افزایش تقاضای سهم های ارزشمند بازار، به صورت غیر مستقیم در متعادل تر شدن سایر سهم ها هم اثرگذار خواهد بود.

معتمدنیا در توصیه به سهامداران گفت: بهتر است سهامداران به استراتژی خود پایبند باشند.

سهامدارانی هم که آشنایی کمتری با این بازار دارند بهتر است از طریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام به ورود در بازار سرمایه کنند.

انتقاد از صندوق‌ها

این فعال بازار سرمایه با انتقاد از عملکرد برخی صندوق های سرمایه گذاری اظهار کرد: برخی صندوق های سرمایه گذاری برای کسب بازدهی بالاتر در سهم هایی سرمایه گذاری کردند که ارزش ذاتی مناسبی نداشتند ضمن اینکه به نظر می رسد بعضی کدهای حقوقی در روند بازار اخلال ایجاد می کنند تا در قیمت پایین تر اقدام به خرید کنند.

وی اضافه کرد: در حالی که تنها راه برون رفت از مشکل ریزش بازار سرمایه، حمایت چند روزه حقوقی ها از بازار و خرید سهم های ارزشمند است. حتما این حمایت در بازگشت آرامش و اعتماد به بازار موثر خواهد بود.

معتمدنیا در پایان خاطرنشان کرد: نکته مثبت بازار در دو روز معاملاتی پایان هفته، خریدهای صندوق توسعه بازار و صندوق سرمایه گذاری تمدن بود که اگر این موضوع را در کنار نزدیک شدن به زمان ارسال گزارشات فصلی بعضی شرکتها بگذاریم میتواند نوید روزهای بهتری برای بازار سرمایه باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حمایت "صندوق‌توسعه‌بازار" از زیان‌ده‌ها با‌چه‌دلیل!

مدیران صندوق سرمایه گذاری سرو مدبران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکردند:

"صندوق‌ها" و نهادهای متخلف

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

ورق برگشت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجتبی
United States of America
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
اوردرهای سنگنین فروش روی ی قیمت خاص درتمام سهام واقعا نشان فروش حقیقی ها هست که آقایان دولتی میگویند فشار فروش بخاطر حقیقی های تازه واردهست یا ی عده حقوقی با کدهای مخصوص , 16 م اوردر فروش در بانک تجارت در قیمتی خاص تشونه چی ؟!!!