بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
پیامد نوآوری، شکل گیری روزانه صد‌ها استارت اپ در سراسر جهان است که هر یک امید دارند روزی به یک شرکت بزرگ و ارزشمند تبدیل شوند.
کد خبر : ۱۹۸۴۵۱

به گزارش بورس نیوز، بسیاری از شرکت‌های ارزشمند امروز، روزی استارت آپ‌های کوچکی بودند. ایجاد یک شرکت تجاری بزرگ بدون سرمایه هنگفت برای مثال برای خرید ناوگان دریایی سخت بود. اما امروز نوآوری از گاراژ یک خانه، پارکینگ یا خوابگاه دانشگاه‌ها آغاز و زمینه ایجاد شرکت‌های چند میلیاردی را فراهم کرده است. پیامد نوآوری، شکل گیری روزانه صد‌ها استارت اپ در سراسر جهان بوده که هر یک امید دارند روزی به یک شرکت بزرگ و ارزشمند تبدیل شوند.

در مقابل هر یک استارت آپ موفق هزاران مورد ناموفق وجود دارد که پیش از به شهرت رسیدن از بین می‌روند. به همین دلیل عبارت تک شاخ برای اشاره به استارت آپ‌های یک میلیارد دلاری یا بیشتر استفاده می‌شود.

از ژوئن سال ۲۰۱۸ اوبر در جایگاه ارزشمندترین استارت آپ چهان قرار گرفته است. ارزش این استارت آپ که در زمینه تاکسی یابی اینترنتی فعالیت می‌کند، ۶۸ میلیارد دلار است. هرچند بیشتر استارت آپ‌های ارزشمند در ایالات متحده آمریکا قرار دارد، اما آمریکای لاتین و چین هم به مناطق جذابی برای فعالیت و پیدایش استارت آپ‌ها تبدیل شده است.

به طور تقریبی یک سوم از جمعیت اکوادور در کسب وکار‌های نوپا درگیر شده اند و در ایالات متحده آمریکا این میزان ۱۳ درصد است. لنبان، ویتنام و استونی هم در سطوح بالای کارآفرینی فعال شده اند.

سرمایه گذاری در سال‌های اخیر در استارت آپ‌ها افزایش یافته است. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، سرمایه گذاری در صنایع دست کم ۵۰ درصد رشد کرده است. اما در بخش صنایع پیشرفته و رباتیک، سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۷، ۱۴۰۰ درصد بیش از سال ۲۰۱۲ بوده است.

در سال ۲۰۱۳ سرمایه گذاری در هوش مصنوعی در حدود ۱.۷ میلیارد دلار آمریکا بوده است. این میزان در سال ۲۰۱۷، به ۱۵ میلیارد دلار رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر