بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
سازوکاری که معاملات بازار پایه تا چندی پیش داشت، موجب شده تا قیمت برخی سهم های حاضر در این بازار جزو گران ترین ها باشند اما؛ آیا قیمت های کنونی با عملکرد شرکت ها همخوانی دارد.
کد خبر : ۱۹۸۴۵۶

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بازار سرمایه با رشد اخیر خود، قیمت بسیاری از سهم ها به بیش از ارزش ذاتی و منطقی سوق دارد و البته برخی نیز همچنان با ارزش واقعی فاصله دارند.
نگاهی به سهم های حاضر در بازار سهام می اندازیم تا گران‌ترین ها را بشناسیم.
تا پایان بیست و چهارمین روز مهر ماه، همچنان شرنگی با قیمت 10 هزار و 333 تومان، گران‌ترین سهم بازار است. این شرکت که در بازار پایه فرابورس حضور دارد، با سرمایه 47 میلیارد ريالی، 119 میلیارد ريال سود انباشته دارد و در 3 ماهه نخست سال جاری 9 میلیارد ريال فروش داشته است. در نهایت، زیان خالص 9 میلیارد ريالی شناسایی کرده است.
دومین سهم گران بازار سرمایه از بازار دوم بورس است با نماد غدشت که هر سهم آن را به قیمت 8 هزار و 506 هزار تومان خریداری می کنند. غدشت زیان انباشته 112 میلیارد ريالی را تا پایان سال مالی منتهی به خرداد 98 در صورت های مالی خود نشانده که بیش از 2 برابر سرمایه اسمی شرکت است.

رنگ‌آمیزی بازار پایه با

دشیری نیز که در بازار پایه فرابورس معاملات خود را در قیمت 7 هزار و 945 ريال دنبال می کند، لقب سومین سهم گران را به یدک می کشد. این شرکت نیز با سرمایه اندک 50 میلیارد ريالی، توانسته از عملکرد خود 127 میلیارد ريال سود انباشته بدست آورد. دشیری تا پایان خرداد ماه 47 میلیارد ريال درآمد فروش کسب کرد و در پایان 3 ماهه نخست سال، نزدیک به 28 میلیارد ريال سود خالص به بار آورد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
با قیمت خوردن سهام صنعتی امیر با نمالد وامیر در قیمتهای بالای 30 هزارتومان بزودی تابوی قیمتی بعضی از سهام شکسته خواهد شد و سهام بالای 10 هزارتومانی چشمگیرتر و چشم نوازتر خواهد شد هنوز سهام یک دلاری نداریم!!!
دوستان بورس نیوز سهام را رده بندی کنید تا 210 تومان تعداد سهام به زیر 30 سهم رسیده بزودی به جز چند سهم باید سهام بالای 300 تومان باشیم