بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

هیجان فروش و گونه‌های گل‌انداخته "بنیادی‌ها"

اصلاح شاخص نشان از افت قیمت سهم ها دارد و افت قیمت سهم ها، خرید را منطقی تر کرده است. فروشندگان امروز، قطعا پشیمان خواهند شد.
کد خبر : ۱۹۸۵۴۶

هیجان فروش و گونه‌های گل‌انداخته

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران چند روزی است که حال مساعدی نداشته و این بیمار تب زده، سهامداران را حسابی نگران کرده و از ترس بدتر شدن وضعیت، صف‌های فروش مرتبا پر حجم تر می‌شود اما جالب اینجاست که در روند صعودی بازار، سهم‌های کوچک و متوسط مانند گروه دارویی و دامپروری و ساختمانی بودند که مورد اقبال قرار داشتند و هر روز ۵درصدی به قیمت شان اضافه میشد؛ ولی حالا که بازار منفی شده، گونه‌های بنیادی‌ها، گل‌انداخته است!

سعید درخشانی کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: هیچ دلیل منطقی برای ریزش بازار متصور نیستم و معتقدم روند منفی قیمت سهم ها در بازار، تداوم نخواهد داشت.

وی افزود: در ۱۵ سال اخیر، مهم ترین دلیل ریزش بازار، افت قیمت نفت بوده و در حال حاضر، قیمت نفت ریزشی نداشته که توجیه کننده روند منفی بازار باشد. منفی های بازار بیشتر تحت تاثیر جو روانی بازار ایجاد شده است.

درخشانی در توصیه به سهامداران گفت: این منفی‌ها را فرصتی برای خرید ارزیابی می‌کنم چراکه اکثر سهم‌ها افت زیادی داشته و برای خرید، جذاب شده‌اند؛ البته جهت سرمایه‌گذاری و خرید، بهتر است سهم‌های بنیادی که در این چند روز افت قیمت داشته را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: هیچ دلیلی برای افت قیمت سهم های بنیادی بازار وجود نداشته و این گروه، فقط تحت تاثیر جو روانی کلی بازار، منفی شده اند.

این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: شاخص کل در چند روز اخیر بیش از ۱۰درصد اصلاح داشته و شاخص کل هم وزن هم ۱۵درصد افت کرده که اصلاح شاخص نشان از افت قیمت سهم ها دارد و افت قیمت سهم ها، خرید را منطقی تر کرده است.

درخشانی در خاتمه تصریح کرد: فروشندگان اگر به صورت‌ هیجانی روند معاملات امروز را ادامه دهند، قطعا پشیمان خواهند شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
وحید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
اتفاقا کسانی که امروز و هفته قبل فروختن ، برنده هستن نه اونی که حاضر به ضرر کم نیست و نهایتا شاهد انحمادب سرمایه و آب شدن آن خواهد بود.ببخشید که نظرم با شما کاملا متفاوت بود
ناشناس
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
شما از دوستانی هستید که هیجانی خرید کردید و هیجانی میفروشید. لطفا اگه از بازار جامودنی بازم اینجا نظر بده .
سینا
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
به نظرم غیر از بورس‌بازار دیگه ی رشد نخواهد کرد بهترین زمان خرید هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
نمیدونم ولی خودم هی گفتم بازار بر میگرده بر میگرده که امروز رفتم تو ده درصد ضرر امیدوارم بیشتر نشه
سینا
Ukraine
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
به نظرم بورس الان بهترین بازاره چون همه بازارها اشباع شدن و در حال کاهشن مثل مسکن خودرو طلا ولی بورس کاهش پیدا کرده و قطعا از سایر بازارها بیشتر افزایش خواهد داشت بقیه بازارها کاهشین
ماشینچی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
اقا هیچ امیدی به بهبود تا چند روز آینده متصور نیستازانجا که افت دستوری است برای امثال من سهامدار تابلو گواه پایین آمدن است