بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

"ارزنده " و "غیرارزنده" را موج برد

موج فروش، بازار را بعد ازمدتی رشد دربرگرفته و در این میان، برای سهم‌های غیر ارزنده فروش اتفاق می‌افتد و بازار منفی می‌شود، حتی سهم‌هایی که ارزنده هستند نیز درگیر این موج خواهند بود.
کد خبر : ۱۹۸۵۵۱
 
 
محمد علی شریفی‌نیا، مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه در گفتگو با بورس نیوز گفت: بازار قرمز پوش امروز شاهد ریزش ۶۵۰۰ واحدی شاخص بود. 

وی ادامه داد: موج فروش، بازار را بعد از مدتی رشد دربرگرفته و در این میان برای سهم‌های غیر ارزنده فروش اتفاق می‌افتد و بازار منفی می‌شود، حتی سهم‌هایی که ارزنده هستند نیز درگیر این موج خواهند بود.

این کارشناس بازار سرمایه به گزارش عملکرد داخلی شرکت‌ها اشاره داشت و افزود: گزارش‌های ۶ماهه و ماهانه سهم‌های بنیادی در راه است که نشان از وضعیت خوب آن‌ها دارد و بازار نیز بعد از طی زمانی منفی، شکل خواهد گرفت. پتروشیمی‌ها و دیگر سهم‌ها کم و بیش در حال تعدیل قیمت هستند.

مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه بورس را به نحوی دماسنج اقتصاد عنوان کرد و گفت: با شرایط بالا و پایین رفتن شاخص، بورس باید خود را تعدیل کند.

وی ادامه داد: از جمله مشکلاتی که وجود دارد می‌توان به صادرات نفت اشاره کرد، از طرف دیگر دولت در امر صادرات کالا‌های پایین دستی مُصر بوده و نرخ دلار هم که در کانال ۱۱ هزار تومان ثابت مانده  بنابراین با شرایط موجود احتمال اینکه رشد در شرکت‌هایی که صادرات محور هستند اتفاق بیافتد، بسیار بالاست.
 
شریفی نیا با اشاره به تغییر قوانین موجود در پایان اظهار کرد: با تغییر قوانین باید شرکت‌ها بتوانند راه خود را پیدا کنند که البته این امری زمان بر خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر