بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
رشد ۱۷۶ درصدی سود در دوره ۹ ماهه سال جاری؛

کسب سود ۴۳۳ریالی "غبشهر" به ازای هر سهم

مقادیر فروش روغن نباتی آزاد شرکت نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۱۷ درصدی داشته و به ۲۸۸ هزار و ۱۹۱ تن رسیده است.
کد خبر : ۱۹۸۵۸۹

کاهش فروش روغن نباتی در «غبشهر»


ه گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت صنعتی بهشهر در سه ماهه سوم سال مالی خود عملکرد قابل قبولی داشته و در حالی که کل سود خالص کسب شده شرکت در دوره ۶ ماهه به ۴۴۵ میلیارد ریال رسیده بود، تنها در فصل سوم سال جاری موفق به کسب سود خالص ۸۵۴ میلیارد ریالی شده که نزدیک به دو برابر سود کسب شده در ۶ ماهه نخست است. سود هر سهم کسب شده هر سهم این شرکت در سه ماهه نخست معادل ۲۸۵ ریال بوده است.

جمع مبلغ فروش شرکت در دوره ۹ ماهه به ۲۱ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مقادیر فروش روغن نباتی آزاد شرکت نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۱۷ درصدی داشته و به ۲۸۸ هزار و ۱۹۱ تن رسیده است. با این حال نرخ فروش متوسط هر تن از این محصول به بیش از ۷۳ میلیون ریال رسیده که افزایش ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش فروش روغن نباتی در «غبشهر»

لازم به ذکر است که آخرین نرخ فروش هر تن از محصول روغن نباتی آزاد معادل ۷۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال بوده است.

نکته قابل توجه در خصوص این شرکت رشد قابل توجه سود عملیاتی شرکت در سه ماهه سوم سال بوده، در حالی که نرخ حاشیه سود عملیاتی در سه ماهه اول و دوم ۷.۵ و ۶ درصد بوده است، در سه ماهه سوم به بیش از ۱۴.۵ درصد رسیده است.

در جدول روند تغییرات فروش، سود عملیاتی و سود خالص شرکت در سه فصل گذشته ارائه شده است. همان گونه که مشخص است تغییرات فروش و سودآوری شرکت در سه ماهه سوم سال جاری به طور محسوسی بیش از فصل‌های قبل است.

کاهش فروش روغن نباتی در «غبشهر»

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درآمد‌های عملیاتی شرکت به بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال رسید؛

افزایش ۱۴۸ درصدی سودآوری "غبشهر"

در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ ماهه رخ داد؛

افزایش ۱۹ درصدی فروش دلیل اصلی افزایش سود «غبشهر»

ارسال نظر