بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
مدیر فروش «دزهراوی» در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

افزایش نرخ دارویی‌ها را سودده نکرد

حجم فروش دارو در سال جاری بیشتر شده و این موضوع درآمد داروسازان را افزایش داده است.
کد خبر : ۱۹۸۸۷۳

افزایش حجم فروش دارو، علت رشد سودآوری دارویی ها

به گزارش بورس نیوز، گفته می‌شود افزایش نرخ دارو امسال به ۲۵درصد رسیده و این در حالی است که صنعت دارو مواد‌اولیه خود را با ارز دولتی تامین می‌کند و زمزمه‌هایی از حذف ارز دولتی دارو مطرح شده است.

گلنوش زمانیان مدیر فروش شرکت داروسازی زهراوی در گفتگو با بورس نیوز در خصوص افزایش قیمت داروها اظهارکرد: قیمت دارو از ابتدای سال جاری به طور میانگین تقریبا ۱۵درصد افزایش داشته، ولی این به معنای افزایش قیمت کل داروها نیست و بعضی داروها امسال هنوز افزایش نرخ نداشته اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه معمولا قیمت داروها سالی یکبار تغییر می‌شود، بعید است قیمت داروهایی که امسال، افزایش نرخ داشته‌اند، مجددا با افزایش روبه‌رو شوند.

زمانیان افزود: این میزان افزایش نرخ اگرچه موجب افزایش ریالی سودآوری شرکت‌های دارویی شده؛ ولی برای صنعت دارو کافی نیست، این افزایش قیمت به سبب افزایش بعضی هزینه‌ها و اقلام بسته‌بندی و دستمزد و ... بوده و چون صنعت دارو مشمول دریافت ارز دولتی است، قیمت دارو افزایش چندانی نداشته است.

این فعال صنعت دارو در رابطه با دلایل رشد سودآوری دارویی ها گفت: اگرچه افزایش نرخ روی سودآوری دارویی‌ها اثرگذار بوده؛ ولی مهم‌ترین عامل رشد سودآوری دارویی‌ها، افزایش حجم فروش دارو بوده البته حجم فروش دارو در سال جاری بیشتر شده و این موضوع درآمد داروسازان را افزایش داده است.

مدیر فروش «دزهراوی» در خاتمه اظهار کرد: در صورت حذف ارز دولتی دارو، نرخ فروش دارو متناسب با افزایش بهای تمام شده تغییر خواهد کرد؛ ولی این افزایش قیمت دارو می‌تواند مشکلاتی برای مصرف‌کنندگان دارو ایجاد کند و امیدواریم بیمه‌ها با افزایش پوشش‌های بیمه‌ای داروها، از فشار افزایش قیمت احتمالی دارو بکاهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی فیروزفر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
سلام من فیروزفر مدیر فروش زهراوی هستم؟؟؟!!!