بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی:

انتقاد به واردات تایرهای بی‌کیفیت

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: طبق قانون، سازمان استاندار می‌تواند به موضوع واردات کالا‌های صنعتی به ویژه کالا‌های مرتبط به صنعت خودروسازی ورود کرده و از واردات کالا‌های بی کیفیت جلوگیری کند.
کد خبر : ۱۹۸۹۷۷

سازمان استاندارد به موضوع واردات کالا‌های صنعتی ورود کند

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا فولادگر درخصوص واردات تایر‌های بی‌کیفیت از چین، اظهار کرد: لاستیک‌های وارداتی باید از نظر استاندارد‌هایی نظیر DOT , S.W.R و... مورد آزمایش قرار گیرند تا از یک سو از واردات تایر بی‌کیفیت جلوگیری شود و از سوی دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده شده برای واردات آنها، هدر نرود.

وی افزود: باید ظرفیت تولید لاستیک سواری، تجاری و سنگین موردنیاز بازار فراهم شود. از آنجا که برای واردات لاستیک خوردو‌های سنگین ارز دولتی تخصیص داده می‌شود، سازمان ملی استاندارد باید با نظارت از هدر رفت منابع کشور جلوگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: طبق قانون، سازمان استاندار می‌تواند به موضوع واردات کالا‌های صنعتی به ویژه کالا‌های مرتبط به صنعت خودروسازی ورود کرده و از واردات کالا‌های بی کیفیت جلوگیری کند.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت خاطرنشان کرد: حال که ارز ترجیحی برای واردات لاستیک خودرو‌های سنگین تخصیص داده می‌شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد باید از کیفیت تایر‌های وارداتی اطمینان حاصل کنند تا از بروز حادثه در جاده‌ها جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: باید زمینه فعالیت تولیدکنندگان داخلی فراهم شود تا از خروج ارز به منظور واردات لاستیک بی کیفیت، جلوگیری شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر