بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
در معامله شما هیچ کنترلی بر آنچه بازار انجام خواهد داد ندارید. بازار بدون اهمیت به این اینکه خواست شما در مورد نحوه حرکت آن چیست، در جهتی که خود خواسته حرکت می‌کند.
کد خبر : ۱۹۹۰۵۸

در بازارهای مالی خویشتن داری کنیم

به گزارش بورس نیوز، در معامله شما هیچ کنترلی بر آنچه بازار انجام خواهد داد ندارید. بازار بدون اهمیت به این اینکه خواست شما در مورد نحوه حرکت آن چیست، در جهتی که خود خواسته حرکت می‌کند. هیچ عملی از طرف شما بر نحوه و جهت حرکت بازار مطابق میل شما، موثر نخواهد بود. در این مورد فشار دادن هیچ دکمه‌ای و یا چرخاندن هیچ کلیدی بر آن موثر نخواهد بود. مطلقا هیچ!

چه چیز را کنترل کنیم؟

بنابراین در حالتی که بر روی بازار و آنچه انجام می‌دهد هیچ کنترلی نداریم، تنها عامل موفقیت ما، کنترل شخص خود ماست. البته این مسئله در صحبت آسان‌تر از عمل بوده، ولی حقیقت کامیابی در این بازار همین است. پس دوباره متذکر می‌شویم که شما نمی‌توانید بازار را کنترل کنید بنابراین باید خود را کنترل کنید (کنترل خویشتن).

قدرت و هیجانی که در بازار‌های جهانی وجود دارد خیلی راحت می‌تواند سرمایه شما را ببلعد و ذهن شما را هیپنوتیزم کند و کنترل شما را بر عهده بگیرد، اینجا فقط شما هستید که می‌توانید از این کار جلوگیری کنید فقط خود شما و من با قاطعیت به شما خواهم گفت که اگر خود را کنترل کنید در این بازار ماندگار خواهید بود.
من صد‌ها معامله گر و سهام باز را را مشاهده کرده ام و متاسفانه بسیاری از آنان در معامله شکست خورده اند. اغلب آن‌ها هیچگاه توانایی‌های مناسب و مورد نیاز برای موفقیت را فرا نمی‌گیرند. بیشتر آن‌ها به سختی برای یافتن روش‌های تکنیکی یا سیستم‌های مکانیزه و کامپیوتری متمرکز می‌شوند و تعداد بسیار کمی در می‌یابند که این مسئله بخش کوچکی از ماجراست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر