بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
مهارت پیدا کردن در بازار‌های مالی کار یک شب و یک ماه و یک سال نیست، این بازار نیز مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به آموزش و تجربه دارد.
کد خبر : ۱۹۹۰۶۵

آموزش و تجربه در بازارهای مالی

به گزارش بورس نیوز، با قدرت به شما می‌گویم که هر کسی به شما گفته در بازار‌های مالی بویژه فارکس می‌توان یک شبه پولدارتان شد، به او شک کنید و بپرسید چرا خودش یک شبه پولدار نشده و گر هم شده چه دلیلی دارد آن را با دیگران تقسیم کند؟

بازار‌های مالی نیز مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به آموزش و تجربه دارند

مهارت پیدا کردن در بازار‌های مالی کار یک شب و یک ماه و یک سال نیست، این بازار نیز مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به آموزش و تجربه دارد. یک مهندس کامپیوتر را در نظر بگیرید که بعد از چهار سال دانشگاه و صرف هزینه‌های آموزش، فارغ التحصیل میشود، ولی تازه اول راه است برای او و باید یکی دوسالی در بیرون از دانشگاه به کسب تجربه بپردازد، یعنی مجموعا شش سال طول میکشه که یک مهندس کامپیوتر وارد پروسه‌ی کسب پول شود.

حال شما از بازار‌های مالی بویژه بازار‌های مالی جهانی به عنوان قوی‌ترین جریان مالی دنیا چه انتظاری دارید به نظر شما می‌توانید به سرعت در این بازار کسب سود کنید؟ نه هرگز شما باید مراتب لازم را طی کنید باید راه‌های سختی را بگذرانید تا در این مارکت ماندگار شوید و سود کسب کنید.

آیا این همه زحمت برای موفقیت در بازار‌های مالی و رسیدن به کسب ثروت به نظر شما ارزش دارد؟ بله با قاطعیت بله، زیرا شما چه کسب و کاری را سراغ دارید که با یک خط اینترنت یک لپ تاپ و حتی یک گوشی موبایل بتوانید معامله کنید، کارفرمایی ندارید و وابستگی به مکان و زمان وجود ندارد و حتی در حالی که بر روی کاناپه دراز کشیده اید می‌توانید معامله کنید.

ولی بدست آوردن این همه راحتی در کسب و کار، آسان نیست باید در این راه دانش کسب کنید، مطالعه کنید، مربی بگیرید و ضرر دهید. برای رسیدن به درآمدی پایدار باید زحمت کشید، باید تحلیل تکنیکال یاد بگیرید باید بتوانید نمودار‌ها را توضیح دهید و درک کنید باید از لحاظ روانی ذهن خود را تمرین دهید و حتی نیاز به مدیتیشن دارید.

داستانی از زبان یک شهروند آمریکایی:

دروتی اوما (یک شهروند آمریکایی) معاملات ارز جهانی را پس از دیدن یک آگهی تجاری در تلویزیون شروع کرد. او فکر می‌کرد که فارکس راهی برای بدست آوردن پول زیاد است، همان چیزی که به عنوان یک مادر تنها، برای پرورش ۳ فرزند خود نیاز داشت.
او گفت: تبلیغات باعث شد، من فکر کنم که معاملات فارکس یک راه آسان برای پولدار شدن است. وی در طی چندین هفته با معاملات نا مناسب، ۳۰۰۰ دلاری را که قرض کرده بود از دست داده است. او اظهار می‌دارد حتی اگر شما مقدار کمی پول بدست آورید در نهایت تمام آن را از دست خواهید داد. در حدود ۶۱۵/۰۰۰ نفر آمریکایی به طور تفریحی معاملات ارز فارکس را انجام می‌دهند. این افراد توسط تبلیغات دو تا از بزرگترین بروکرها، FXCM و Gain Capital که هر دوی آن‌ها در نیورک هستند به این معاملات تشویق شده اند. بر طبق افشاگری‌های جدید CFTC (عالیترین نهاد قانونگذاری و نظارتی ایالات متحده در مورد بازار‌های مالی) در FXCM در سه ماهه سال گذشته بین ۷۷% تا ۷۵% مشتریان پول خود را از دست داده اند. در بروکر Gain که از طریق سایت فارکس عمل می‌کند مشتریان بی سود تعدادشان بین ۷۹% تا ۷۲% در سه ماهه سال گذشته است.

پروفسور لری هریس استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و اقتصاددان ارشد در” کمیسیون بورس و اوراق بهادار” می‌گوید مدل کسب و کار بازار فارکس این گونه است که، یک مشتری را آتش می‌زند و می‌سوزاند و به دنبال مشتری دیگری می‌گردد.

بله این هم قسمتی از واقعیت این بازار است برای کسانی که بدون دانش و بدون مهار خویشتن وارد این تجارت پر ریسک می‌شوند. ضریب اهرم در این بازار به شما اجازه می‌دهد روی پولی که ندارید ریسک کنید. یعنی کارگزار‌ها به شما اجازه می‌دهند چندین برابر موجودی خود فشار و ریسک به معامله‌ی خود تحمیل کنید که این هم می‌تواند باعث چند برابر شدن سود شما شود هم به سرعت سرمایه اولیه شما را ببلعد، ولی برای اکثریت باعث ضرر می‌شوند، چون می‌خواهند به سرعت پولدار شوند بدون اینکه مراحل تعالی آنرا طی کرده باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر