بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
نماینده مردم تهران از سایت شماره ۲شرکت صنایع تولیدی کروز بازدید کرد.
کد خبر : ۱۹۹۲۰۲

توسعه صنعت قطعه سازی اشتغالزایی و خودکفایی اقتصادی را در کشور به همراه دارد

به گزارش بورس نیوز، مهدی شیخ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در بازدید از قطعه سازی کروز گفت: صنعت خودروسازی با صنایع مختلفی همچون قطعه سازی در ارتباط است؛ به همین دلیل صنعت قطعه اشتغالزایی و خودکفایی اقتصادی را در کشور به همراه دارد و به اقتصاد مقاومتی نیز کمک می‌کند.

وی افزود: موارد مطرح شده دلایلی است که ضرورت حمایت از صنعت قطعه سازی و خودروسازی را بیش از گذشته ضروری می‌سازد؛ البته حمایت خودروسازی به این معنی نیست که آن‌ها را به شکل دولتی اداره کنیم.

شیخ در ادامه گفت: در مقطعی شاهد بودیم که صنعت خودروسازی از مسیر کارشناسی خارج و برای برخی‌ها به حیات خلوت تیدیل شد و ضربه‌های زیادی به این صنعت وارد آمد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه شعار می‌دهیم که باید به سمت خصوصی سازی پیش رویم و در عمل این شعار اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: شرکت صنایع تولیدی کروز نمونه موفق از یک شرکت کاملا خصوصی است؛ چند جوان در دهه ۶۰ این شرکت را برپا و هم اکنون قطعات باکیفیت و مدرنی تولید می‌کنند. در این بازدید شاهد استفاده و بکارگیری از مدرن‌ترین دستگاه‌ها برای تولید قطعات با کیفیت و هم طراز با استاندارد جهانی بودم، همچنین نیروی انسانی توانمند در این کارخانه مشغول به کار است و نکته حائز اهمیت اینکه شرایط اشتغالزایی خوبی را برای بانوان فراهم کرده است و نقش مهمی برای ممانعت از آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرکت کروز نمونه موفق بخش خصوصی است، اظهار داشت: اینکه ما شعار می‌دهیم باید از بخش خصوص حمایت کنیم عمل کجاست؟ باید قوای سه گانه از چنین شرکت‌هایی حمایت کند و موانع کار آن‌ها برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: قوه مقننه از دولت خواسته تا ارتباط مدیریتی خود را با خودروساز‌ها قطع کند و امیدوارم دولت هرچه سریعتر به این امر پایبند باشد، اگر مدیریت دولتی از خودروسازی‌ها رخت ببندد، شاهد رونق و ارتقای صنعت خودروسازی خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر