بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
نگاهی به عملکرد خودروساز ملی از تیر تا مهر؛

"خودرو" از جاده خاکی بیرون می‌آید!

نرخ فروش محصولات گروه پژو در مهرماه به ۵۲۵.۲۴میلیون ریال به ازای هر دستگاه رسیده که این نرخ نسبت به شهریور ماه افزایش ۹درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۹۹۲۳۱

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، بر اساس گزارش عملکرد ماهیانه شرکت ایران‌خودرو، این شرکت در مهرماه موفق به کسب درآمد ۱۴هزار و ۷۵میلیارد ریالی شده است.

بر اساس این گزارش، مبلغ فروش تجمیعی شرکت طی ۷ماه گذشته به ۷۸هزار و ۲۲۰میلیارد ریال رسیده که این مبلغ فروش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و علیرغم افزایش نرخ‌های فروش ۲درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مقادیر فروش تجمیعی خودرو طی ۷ماه اخیر کمتر از ۱۸۳هزار دستگاه خودرو بوده و این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته معادل در حدود ۲۳۴هزار دستگاه خودرو بوده که نشان از کاهش بیش از ۲۰درصدی مقادیر تولید و فروش است.

نرخ فروش محصولات گروه پژو در مهرماه به ۵۲۵.۲۴میلیون ریال به ازای هر دستگاه رسیده که این نرخ نسبت به شهریور ماه افزایش ۹درصدی را نشان می‌دهد.

این افزایش نرخ برای محصولات سمند و دنا معادل ۵.۷ و ۱.۷درصد بوده که با این حال این نرخ‌ها همچنان تفاوت معناداری با نرخ‌های فروش فعلی در سطح بازار دارد و به نظر می‌رسد که همچنان حجم سنگینی از تعهدات مربوط به سال گذشته توسط خودروسازان به مرحله اجرا و تحویل محصول نرسیده است.

در جدول زیر روند فروش ۶ ماه گذشته این شرکت به همراه ارقام مقایسه‌ای سال قبل ارائه شده است:

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر