بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
نگاهی به گزارش‌های نه‌چندان دلچسب؛

آمپرهای ضعیف نرخ "بترانس"

پس از گزارش نه چندان دلچسب ۶ماهه بترانس در روز‌های اخیر، حالا گزارش عملکرد مهر ماه این شرکت نیز خبر از کاهش مبالغ و مقادیر فروش مهرماه این شرکت در مقایسه با شهریور ماه می‌دهد.
کد خبر : ۱۹۹۲۵۴

آمپرهای ضعیف نرخ

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از گزارش نه چندان دلچسب ۶ماهه بترانس در روز‌های اخیر، حالا گزارش عملکرد مهر ماه این شرکت نیز خبر از کاهش مبالغ و مقادیر فروش مهرماه این شرکت در مقایسه با شهریور ماه می‌دهد.

محصولات اصلی شرکت ایران ترانسفور، ترانسفورماتور‌های توزیع، فوق توزیع و قدرت بوده که با توجه به نوع محصول و واحد این محصولات که بر مبنای مگاولت آمپر بوده بررسی روند قیمتی این محصولات دشوار است، با این وجود شرایط شرکت در سال گذشته و احتمال بالای ادامه روند ناامیدکننده این شرکت در سال جاری از دغدغه‌های اصلی سهامدارانش خواهد بود.

در گزارش‌های عملکرد شرکت در مهر ماه، فروشی در حدود ۶۷۸ میلیارد ریال به ثبت رسیده که در مقایسه با درآمد ۱.۱۱۸ میلیارد ریالی این شرکت در شهریور ماه عملکرد مطلوبی به نظر نمی‌رسد با این حال این درآمد با در نظر گرفتن ۴.۰۹۰ میلیارد ریال درآمد کل ۷ ماهه نخست سال پوششی مناسب است.

آمپرهای ضعیف نرخ

از جمله نکات نگران‌کننده این شرکت در سودآوری سال گذشته و همچنین ۶ماهه نخست سال مالی جاری، سهم بالای درآمد‌های غیر عملیاتی ناشی از سود تسعیر ارز در صورت‌های مالی این شرکت بوده به طوری که بیش از ۱.۳۸۰ میلیارد ریال از کل سود خالص ۱.۸۰۹ میلیارد ریالی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۷، از محل سود تسعیر ارز بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر