بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد؛

اقلیم کردستان عراق بازار مناسبی برای فروش کالا‌ی ایرانی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مردم اقلیم کردستان عراق خواهان کالا‌های ایرانی هستند و بیشتر مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی خود را از ایران تامین می‌کنند.
کد خبر : ۱۹۹۳۶۷

اقلیم کردستان عراق بازار مناسبی برای فروش کالا‌های ایرانی

به گزارش بورس نیوز، منصور مرادی درخصوص ضرورت استفاده از ظرفیت بازار‌های اقلیم کردستان، اظهار کرد: از آنجایی که اقلیم کردستان عراق بازار مناسبی برای فروش کالا‌های ایرانی است، مسئولان باید زمینه لازم فعالیت تجار را فراهم کرده و صادرات و ارزآوری را افزایش دهند.

وی افزود: مردم اقلیم کردستان عراق خواهان کالا‌های ایرانی هستند و بیشتر مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی خود را از ایران تامین می‌کنند.

نماینده مردم مریوان در خانه ملت ادامه داد: بازار اقلیم کردستان عراق ظرفیت خوبی برای افزایش صادرات ایران بوده و از آنجایی که مرز باشماق مریوان دومین مرز صادراتی ایران است، وزیر راه و شهرسازی باید زیرساخت‌های لازم استفاده از این ظرفیت را مهیا کند چراکه باوجود اینکه جاده‌های این منطقه ترانزیتی و بین‌المللی هستند، اما در ۴۰ سال گذشته هیچ کاری برای تعمیر و بازسازی آن انجام نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بی‌توجهی مسئولان به استفاده از پتانسیل‌های صادراتی اقلیم کردستان، انتقاد و خاطرنشان کرد: حذف بوروکراسی اداری فعالیت تجار ایرانی را تسهیل می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: عوارض خروج از کشور یکی از بزرگترین موانع برای افزایش صادرات کشور است و از آنجایی که بسیاری از نیرو‌های شاغل اقلیم کردستان عراق، ایرانی هستند، اما به دلیل افزایش عوارض خروج از کشور تردد این افراد با مشکل مواجه شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت اراضی را به مردم و بخش خصوصی واگذار کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

بودجه شرکت های دولتی مورد توجه قرار بگیرد

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس گفت:

محاسبه سود تسهیلات 18 درصد حتی تا 42 درصد

ارسال نظر