بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی؛

دولت باید شرایط اجرای طرح ملی مسکن را فراهم کند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی خط مشی دقیقی برای اجرای طرح ملی مسکن ندارند و این موضوع باعث گمانه‌زنی‌های مختلف درباره فرآیند اجرای طرح شده است، بنابراین دولت باید در گام نخست شرایط را برای اجرای طرح فراهم کند.
کد خبر : ۱۹۹۳۶۹

دولت باید شرایط اجرای طرح ملی مسکن را فراهم کند

به گزارش بورس نیوز، سیدکمال الدین شهریاری دررابطه با حذف شرط مالکیت خصوصی در روند ثبت نام طرح ملی مسکن، اظهار کرد: در صورت حذف مالکیت خصوصی، مسکن به طبقاتی از جامعه که توان تأمین حداقل مسکن مورد نیاز خود را ندارند، ارائه می‌شود و این مسکن دولتی ساخته شده و در مالکیت دولت قرار خواهد داشت و تنها به مدت زمان محدود و معینی به خانوار‌های مربوطه واگذار می‌شود.

وی افزود: خانوار‌های متقاضی مساکن فاقد مالکیت خصوصی بیشتر از اقشار ضعیف جامعه بوده که تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد هستند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در خانه ملت ادامه داد: فرآیند واگذاری این خانه‌ها به این شکل بوده که متقاضیان از طریق دستگاه‌های حمایتی معرفی می‌شوند و مسکن مربوطه برای مدت محدودی به آن‌ها واگذار می‌شود و پس از توانمندشدنشان، مسکن بازپس گرفته خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مساکن فاقد مالکیت خصوصی توسط دولت و با اعتبارات ملی ساخته می‌شوند و به متقاضیان نیازمند واگذار می‌شود و هیچ هزینه‌ای از متقاضی گرفته نخواهد شد، این روش در بسیاری از کشور‌ها اجرایی شده و اغلب به نام مسکن اجتماعی شهرت دارد.

شهریاری خاطرنشان کرد: حال این سوال پیش می‌آید که آیا دولت برای اجرای طرح مسکن بدون مالکیت خصوصی، منابع اعتباری لازم را دارد تا برای اجرای طرح، هزینه‌ای از متقاضیان دریافت نکند؟

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در وضعیت موجود دولت و وزارت راه و شهرسازی خط مشی دقیقی برای اجرای طرح ملی مسکن ندارند و این موضوع باعث گمانه‌زنی‌های مختلف درباره فرآیند اجرای طرح شده است، بنابراین دولت باید در گام نخست شرایط را برای اجرای طرح فراهم کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر