بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
فضای باز سرمایه‌گذاری یاری‌رسان این بیمه‌ای؛

زنگ خطر در "ورازی" به صدا درمی‌آید

اگر فضای سرمایه‌گذاری‌ها در سال جاری مطلوب نبود، "بیمه رازی" باز هم با مشکل اساسی برخورد می‌کرد. در دوره‌های اخیر، خسارت پرداختی با شیب نسبتا تندی رو به افزایش گام برداشته اما...
کد خبر : ۱۹۹۳۷۱

زنگ خطر در

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت "بیمه رازی" به دنبال افزایش سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی از محل نه چندان جذاب مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی است.

نگاهی به ترازنامه این شرکت بیمه سرخی زیان انباشته را به چشم می‌آورد. "بیمه رازی" که در حال حاضر با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی فعالیت می‌کند، بیش از ۵۰ میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

فعالیت‌های این شرکت دو سال است که به زیان ختم شد و البته در سال‌های قبل از آن نیز رقم چندان دندانگیری عایدی نداشته است. البته در ۶ ماهه نخست سال جاری مجددا به ناحیه سودآوری بازگشته است.

زنگ خطر در

بررسی‌ها حاکی از آن است که حجم بالایی از سود تحقق یافته در دوره اخیر مدیون درآمد سرمایه‌گذاری‌ها است؛ چرا که هزینه‌های عمومی، اداری و فروش به راحتی کل سود ناخالص را در خود غرق می‌کند. به عبارتی، اگر فضای سرمایه‌گذاری‌ها در سال جاری مطلوب نبود، "بیمه رازی" باز هم با مشکل اساسی برخورد می‌کرد.

در دوره‌های اخیر، خسارت پرداختی «ورازی» با شیب نسبتا تندی رو به افزایش گام برداشته اما؛ حق بیمه صادره نتوانسته رشد مطلوبی داشته باشد و فاصله این دو عامل مهم و اساسی در شرکت‌های بیمه، کمتر شده است. این موضوع زنگ خطر دیگری را در این شرکت بیمه به صدا درآورده است.

این اتفاق در دوره ۶ ماهه نیز دیده می‌شود و به نظر می‌رسد "بیمه رازی" باید بیش از پیش به فکر طرح‌های درآمدزایی عملیاتی باشد.

زنگ خطر در

بر اساس آخرین صورت‌های مالی منتشر شده، "بیمه رازی" در رتبه بندی شرکت‌های بیمه بر اساس حق بیمه صادره، در رتبه سیزدهم قرار گرفته و از نظر مبلغ سود خالص، رتبه پانزدهم را داراست.

زنگ خطر در

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
این بیمه ای اعلام کرد؛

کاهش ۲۵ درصدی پرداختی "ورازی"

نقد فروشی این بیمه‌ای؛

"ورازی" ماشین آگهی کرد

قابل توجه سهامداران این شرکت بیمه؛

"ورازی" زنگ سرمایه را به صدا درآورد

سود و زیان این شرکت بیمه‌ای در سه ماهه نخست سال مالی بررسی شد؛

کاهش ۲۷درصدی سودناخالص/ رشد چشمگیر درآمد سرمایه‌گذاری‌ها از محل ذخایر فنی

ارسال نظر