بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر

... و سپس تکذیب!

ساعت پنج‌و‌نیم امروز نیم نگاهی دارد به توپ سوراخی که امروز به زمین بانکی‌ها انداخته شد و صاحب نداشت تا ارزی که از کره، چرب‌تر تمام شد.
کد خبر : ۱۹۹۴۵۵

زلزله در مدیران بانکی

به گزارش بورس نیوز امروز خبری مبهم بازار را بهم ریخت؛ گویا بانک‌مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرده تجدید ارزیابی بانک‌ها از محل دارایی‌های ثابت امکانپذیر بوده اما از محل سرمایه‌گذاری‌ها ممنوع!

مدیران بانک‌هایی که برنامه تجدید ارزیابی در سر داشتند، از پاسخ دادن طفره رفته و اظهار بی‌اطلاعی کردند؛ حسابداران هم معتقدند طبق استانداردهای حسابداری بین المللی اصولا افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های بانک معنا ندارد.

اما قضیه چیست، ما نمی‌دانیم؛ اما این روزها عادت کرده‌ایم که خبری نصفه و نیمه از جایی به بیرون درز کند و بعد از بهم ریختن بازار، یکی پیدا شود و تکذیب کند و تمام!!!!

در ۶ ماهه گذشته ۱۱ نفر از مدیران عامل بانک ها و موسسات اعتباری صندلی مدیریت را به فردی جدید تحویل داده اند. جالب اینجا است که نظام بانکی در شرایطی بیش از استادیوم های فوتبال شاهد تغییر بازیکن است که تقریبا اکثر مدیران برکنار شده، درگیر پرونده فساد بوده اند.

تمام عجایب بانک‌های کشور، بخشنامه نیست
مردم عادی برای دریافت ۵میلیون تومان وام ناقابل، اجدادشان را هم باید گرو بگذارند؛ اما اعضای هیات مدیره یک موسسه اعتباری در آخرین روز کاری اسفندماه، وام های چند صد میلیونی دریافت کرده‌اند و مدیرعامل موسسه مذکور هم به ۹تن از اعضای خانواده خود وام‌های کلان داده! میزان یکی از این وام‌ها گویا ۱۴میلیارد تومان است.

نگرانی از سهام عدالت

بحث آزادسازی سهام عدالت ظاهرا نگران‌کننده شده و امروز قرار بوده اعضای کمیسیون اصل۹۰ در بهارستان بر سر این موضوع به شور بنشینند.

مادر دلسوخته دیروز و داستان امروز
مادر دلسوز یکی از آقازاده ها با احداث یک مدرسه غیرانتفاعی برای پسرش خبرساز شده؛ اما موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم این فقط هنر ایشان نبوده و همسر یکی از آقایان هم برای تاسیس یک مدرسه غیرانتفاعی سال ۱۳۷۲ یک زمین ۴۶۸۸ متری در ولنجک را به مبلغ ۲۰میلیون تومان، آن هم اقساط دریافت کرده است.

ارزی به چربی کره
دبیر انجمن صنایع لبنی هم خبر داده صنعت لبنی هم گفته از مجموع ۲۶۳ میلیون دلار ارز دولتی واردات کره، ۱۹۹ میلیون دلار آن فقط به یک شرکت پرداخت شده که اصلا عادلانه نیست.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

"سهام عدالت" کورسوی امید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"سهام عدالت" چراغی در کوره راه

ساعت پنج و نیم عصر؛

فربه‌ها و نقدینگی

ارسال نظر