بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
سخنگوی دولت گفت: چند سناریو برای اصلاح قیمت بنزین مطرح شده، اما هنوز تصمیم نهایی برای انتخاب یکی از سناریو‌ها گرفته نشده است.
کد خبر : ۱۹۹۶۵۸

برای اصلاح قیمت بنزین تصمیم گیری نهایی نشده است

به گزارش بورس نیوز، علی ربیعی با بیان اینکه بنا بر نظر رئیس جمهوری هرگونه منابع حاصل از تغییر قیمت با هدف عادلانه کردن توزیع منابع عمومی و کاهش فاصله طبقاتی به‌کار گرفته خواهد شد، اظهار کرد: هیچ درآمدی از این محل به خزانه برای بودجه و مصارف دولتی واریز نخواهد شد.

وی افزود: آنچه از این منابع به دست می‌آید صرف اقشاری می‌شود که سهم کمتری از ثروت ملی را در اختیار دارند، مانند حقوق‌بگیران ثابت، افراد با درآمد ثابت، کارگران، بازنشستگان، کارمندان، گروه‌های هدف مشخص و بخش‌های کم‌برخوردار. مطالعات نشان می‌دهد مشمولان ما در این طرح حدود هفت دهک خواهند بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: هنوز هیچ سناریویی به صورت قطعی برای سهمیه‌بندی بنزین و اصلاح قیمت آن در نظر گرفته نشده است. چند سناریوی مختلف درباره این موضوع در دولت مطرح شد که ما نیز سعی کردیم نظر اقتصاددان‌ها، کارشناسان و جامعه‌شناسان را دریافت کنیم.

ربیعی گفت: دیدگاه‌های کارشناسان اقتصادی و اجتماعی به سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های اقتصادی اعلام شده است. چند سناریو برای اصلاح قیمت مطرح شده، اما هنوز تصمیم نهایی برای انتخاب یکی از سناریو‌ها گرفته نشده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر