بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
مدیر بیمه های اتومبیل بیمه کارآفرین در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

احتمال افزایش تخلفات در صورت اجرای طرح جدید بیمه

مهم‌ترین اقدام در مورد بیمه‌های شخص ثالث، نظارت دقیق‌تر بر پرونده‌های مربوط به تصادفات بوده تا از برخی سواستفاده‌های احتمالی، جلوگیری شود.
کد خبر : ۱۹۹۷۹۹

به گزارش بورس نیوز، رئیس کل بیمه مرکزی از اجرایی شدن طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث از ابتدای سال آینده خبر داده اند.

اروج گروسی مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: اجرای طرح راننده محور شدن بیمه های شخص ثالث، نیازمند فراهم کردن مقدماتی است که هنوز زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن آماده نشده و ضمنا به شرکت های بیمه هم اطلاعی از جزییات اجرای این طرح داده نشده است.

وی افزود: به نظر می رسد در صورت اجرای نادرست این طرح، تخلفات در حوزه شخص ثالث افزایش یافته و مشکلات شرکت های بیمه تشدید خواهد شد. کما اینکه در حال حاضر هم رشته شخص ثالث، برای شرکت های بیمه ای زیان ده بوده و گاه تخلفاتی هم در این زمینه صورت می گیرد که هزینه های شرکت های بیمه را افزایش می دهد.

وی در مورد جزییات احتمالی این طرح گفت: در صورت اجرای طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث، احتمالا تخفیف صفر تا پنجاه درصدی برای رانندگان با تجربه که سابقه تصادف کمتری دارند، لحاظ شده و در مقابل، رانندگان کم تجربه، تخفیفی دریافت نخواهند کرد. همچنین برای خانوارهایی که چند عضو خانواده از یک خودرو استفاده می کنند، برنامه ای در نظر گرفته خواهد شد.

گروسی در خاتمه تصریح کرد: مهمترین اقدام در مورد بیمه های شخص ثالث، نظارت دقیق تر بر پرونده های مربوط به تصادفات است تا از برخی سواستفاده های احتمالی، جلوگیری شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر