بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد؛

ارائه لایحه بودجه شرکت‌های دولتی سال ۹۹ به مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: عملکرد ۶ماهه نخست سال ۹۸ همراه با لایحه بودجه شرکت‌های دولتی سال ۹۹ به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تقدیم شد.
کد خبر : ۱۹۹۸۲۲

ارائه لایحه بودجه شرکت‌های دولتی سال ۹۹ به مجلس

به گزارش بورس نیوز، محمد حسینی درخصوص بررسی بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس، اظهار کرد: پس از اصلاح ماده ۱۸۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در سال جاری، مقرر شد؛ دولت، بودجه شرکت‌های دولتی را یک ماه زودتر از لایحه بودجه سنواتی به مجلس تقدیم کند، بنابراین سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت در ۱۴ آبان ماه سال جاری لایحه بودجه شرکت‌های دولتی را به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تقدیم کرد.

وی افزود: عملکرد ۶ماهه نخست سال ۹۸ همراه با لایحه بودجه شرکت‌های دولتی سال ۹۹ به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تقدیم شد. بودجه شرکت‌های دولتی شامل بودجه شرکت‌های سودده، سر به سر، زیان‌ده، بانک‌ها، سازمان بنادر و دریانوردی، صنایع دفاع و ... است. این بودجه در سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۹۹، به یک میلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت ادامه داد: بودجه شرکت‌های دولتی باید در اختیار دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و این مراکز لایحه مذکور را بررسی و نظرات خود را به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعلام کند تا زمان کافی برای رسیدگی به بودجه دولتی وجود داشته باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: پس از بررسی دیوان محاسبات نمایندگان نیز نظرات کارشناسی خود را درباره لایحه بودجه شرکت‌های دولتی مطرح کرده و تصویب آن با لایحه بودجه سال ۹۹ در انتهای سال انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با بررسی دقیق‌تر، شفافیت بودجه شرکت‌های دولتی افزایش یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر