بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کارشناس بازارسرمایه در انتقاد به خروج نقدینگی از بازارسرمایه گفت:

دولتی‌ها عامل دلسردی سرمایه‌گذار بورسی

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان گفت: دولت و نهاد‌های سرمایه‌گذاری باید درصدد ورود نقدینگی قابل چرخش به "بورس" باشند نه اینکه نهادهای دولتی با خروج سرمایه از این بازار، باعث تردید سرمایه گذاران شوند.
کد خبر : ۱۹۹۹۳۲

دولتی‌ها عامل دلسردی سرمایه‌گذار بورسی

محمدرضا مهرآور مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در گفتگو با بورس‌نیوز با اشاره به چگونگی ممانعت خروج نقدینگی از بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های موجود در بازار سرمایه، خروج نقدینگی توسط برخی نهاد‌های دولتی همچون تامین‌اجتماعی و ... بوده که گا‌ها این خروج نقدینگی حتی با حجم ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد نیز رقم خورده که اتفاقی قابل‌تأمل در بازار سرمایه است.

مهرآور گفت: دولت و نهاد‌های سرمایه‌گذاری باید درصدد آن باشند تا میزان نقدینگی قابل چرخش وارد عرصه "بورس" شود تا اطمینان سرمایه‌گذاران عمده و سهامداران نسبت به سرمایه‌گذاری جلب شود و نگرش "تأمین سرمایه در بورس" و "تأمین نقدینگی بنگاه‌ها" به‌صورت فراگیر نهادینه شود تا ذهن‌ها از سفته‌بازی و بازی‌های یک‌شبه دور شود.

وی با اشاره به خروج نقدینگی کلان از بازار سرمایه اشاره داشت و ادامه داد: هنگامی‌که چنین اتفاقی در بازار سرمایه رقم می‌خورد، طبیعتاً توجه هوش سرمایه افراد جدیدالورود را به خود جذب کرده و عامل محرکی برای ایجاد هیجان، خروج نقدینگی یا ریزش‌های مقطعی خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از طرف دیگر نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که افراد قدیمی و باتجربه بازار و حتی سرمایه‌گذاران حرفه‌ای که محیط سرمایه‌گذاری را به‌خوبی درک کرده‌اند، در شرایطی که از ابتدای سال تاکنون سود مناسبی را کسب کرده‌اند ترجیح داده که فعلاً در فضای نزولی بازار پول خود را خارج کرده و استراحت کنند.

مهرآور تأکید کرد: از سوی دیگر، باید به این موضوع اشاره داشت که میزان خروجی نقدینگی از بازار سرمایه طی ماه‌های گذشته بسیار بالاتر از میزان ورود نقدینگی بود و همین مورد باعث شده تا نقدینگی ورودی، با سکته‌ای خفیف مواجه شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در پایان با اشاره به این ایست نقدینگی، تصریح کرد: ثبات بازار از عوامل مهم ورود سرمایه‌گذار و نقدینگی به بازار بوده بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاران در انتظار آن بوده که وقفه بورس چه سرانجامی خواهد داشت و سپس مجدداً وارد گود سرمایه‌گذاری بورس شوند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

"هوش‌سرمایه" در "بورس" حاشیه‌ها را پس زد

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

انتخاب غلط سرمایه‌گذاران جدید

کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"نقدینگی" در پارکینگ "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

شرایط انقباضی به "بورس" می‌رسد!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فروهر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
خدا رو شکر بالاخره یه آدم فهمیده در بازار سرمایه دهن به انتقاد از این مدیران نا کارآمد گشود که تنها کارشان دستکاری قیمت سهام بنام بازار گردانی...خلع قوانین بی پایه و اساس و وارد کردن زیان به مردم و لجبازی با دلسوزان بازار سرمایه هستش... یه عده همچون دژ پسند که با افتخار اعلام میکنه دستور داده ترمز بورس را بکشند!!! اقرار صریح به دستکاری در روند بازار...
ناشناس
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
حالا که شاخص از 330000 هزار اوردن 300000هزار پول را بردن باز شروع کردن کی بود کی بود من نبودم . پس کی بود میگفت شاخص الکی بالا رفته کی بود میگفت کار کد اولی ها و تازه وارداست با دسته کور ها طرفین دیگه
بینواتر از بینوا نیست جز سهامدار خرد خودرویی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
خدا لعنتشون کنه. این همه تولید این همه فروش ولی سهامشون 4 ساله نزولیه و اغلب قیمتهای سهام خودرویی به یکسوم قیمتهای 4 سال قبل رسیده اینکه یکی دو خروج سرمایه مسلما طبیعی هست چرا که من بعنوان یک سهامدار خودرویی 4 ساله تو ضرر شدید هستم و هیچ اتفاق مثبتی هم برای سهام خودرویی طی 4 سال گذشته نیافتاده و نمیافته یروز مثبت میشن مهم نیست بلکه مهم سقوط 4 ساله انهاست که پس انداز 30 سال کار و زحمت افرادی مثل من را نابود کردند.4 سال قبل سهام سرمایه گزاری سایپا را به قیمت 320 تومن و رنا را 330 تومن خریدم و امروز قیمتشون یکسوم انموقع شده مگر نه اینکه تمام قیمتها کالاها و ارز و طلا چند برابر شده پس چرا بجای رشد قیمت سهام خودرویی نزول و نصف یا یکسوم 4 سال قبل شده؟ البته علتش کاملا مشخصه چون وزارت صمت به خودرو سازان دستور داده که خودروهای تولیدیشان را با قیمتهای سالهای قبل به خریداران بدهند مثلا پرایدی که به گفته وزیر صمت و مدیر عامل سایپا 37 ملیون تومن برای کارخانه هزینه دارد را به قیمت 18ملیون تحویل خریداران دادند و هزاران میلیارد تومن به شرکت ضرر تحمیل کردند که همش از جیب ما سهامداران خرد هزینه شد .خود دولت که ضرر نکرد چون کارخانه و امکاناتش سرجاش هست فقط پس انداز ما سهامداران خرد توسط دولت از بین رفت یا بهتر بگیم به جیب دولت رفت.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
تا صحبت از سهام میشه این خود رویی ها و خودشونمیدازن وسط این همه سهام خوب داره منفی میشه صحبت اوناس نه خودرویی های ورشکسته این خودرویی ها باید از بورس اخراج شن
فعال بورسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
دوستان کاملا درست گفتن.ظلم بزرگی در حق سهامداران خرد خودرویی شده البته توسط دولت.
فعال بورسی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
داداش این پراید 18 میلیونی کجاست به ماهم نشون بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
خیلی جالبه دولت جلوی گرانی هیچ چیزی رو نمی تونه بگره فقط تا بورس بالا میره داد میزه حبا ب حباب زورش به بورس میرسه اون هم بورسی که از نظر کارشناسان تنها چیزیه که قیمتهاش بسیار پایین و کف و بی ارزشه حاضره همه چیز بالا بره و گرون شه سهامی که باید گرون شه و بالا بره باید ارزون و بی ارزش باقی بمونه همچی بر عکسه