بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
این شرکت در دوره ۳ماهه خود اعلام کرده بود برای هرسهم سود ۶۳۶ریالی را محقق ساخته و برای دوره ۹ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ پیش بینی کرده است.
کد خبر : ۲۰۰۰۵۶

سود ۶۳۶ریالی برای هر سهم

به گزارش بورس نیوز، در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه شرکت کارخانجات داروپخش برای هرسهم سود یک هزار و ۵۶۴ریالی محقق شده که نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته با رشد ۲۱۵درصدی و نسبت به دوره ۳ماهه سال جاری با رشدی بیش از ۱۴۰درصد روبه رو شده است.

این شرکت در دوره ۳ماهه خود اعلام کرده بود برای هرسهم سود ۶۳۶ریالی را محقق ساخته و برای دوره ۹ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ پیش بینی کرده است.

همچنین اعلام شده بود که دارو پخش افزایش سرمایه خود را به میزان ۳۷۵ میلیارد ریال معادل ۵۰درصد افزایش سرمایه فعلی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی در سال ۱۳۹۸ به مرحله اجرا می‌رساند که تاکنون عملیاتی نشده است. مبلغ کسری منابع مالی مورد نیاز به میزان ۳۷۵میلیارد ریال از محل پیش بینی افزایش سرمایه سال ۱۳۹۸ و مابقی منابع مالی مورد نیاز از محل اخذ تسهیلات بانکی با اولویت منابع مالی ارزان قیمت تامین شد و تلاش بر این است که نسبت هزینه‌های مالی به فروش نسبت به پایان سال ۱۳۹۷کاهش یابد.

"دارو" در گزارش منتشر شده ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود عملیاتی را یک هزار و ۶۱۵میلیارد ریال، سود خالص را ۹۷۷میلیارد ریال و سود انباشته را یک هزار و ۱۶۶میلیارد ریال اعلام کرد.

این شرکت در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات به تمرکز بر تحقیق و توسعه، تولید محصولات جدید و گسترش بازار و تولید محصولات با حاشیه سود بالا، پیش بینی لازم جهت رسیدن به اهداف سود و فروش سال ۱۳۹۸ اشاره کرده است.

از سوی دیگر افزایش نرخ فروش عمده محصولات دارویی تولیدی شرکت با مجوز سازمان غذا و دارو امکان پذیر است؛ بنابراین محاسبه برآورد فروش سال ۱۳۹۸ براساس آخرین نرخ‌های اخذ شده در زمان تهیه بودجه صورت پذیرفته است.

این شرکت در نظر دارد برنامه تامین نقدینگی خود را براساس تامین عمده منابع مالی در مرحله اول از محل وصول مطالبات درآمد‌های عملیاتی و در مرحله دوم افزایش سرمایه و اخذ تسهیلات بانکی با اولویت تسهیلات بانکی ارزان قیمت از جمله صندوق توسعه ملی پیش ببرد. پیش بینی می‌شود هزینه‌های مالی تا پایان سال ۱۳۹۸نسبت به سال ۱۳۹۷کاهش یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر