بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر : ۲۰۰۰۵۹

 

فروش ۸ میلیون محصولات پتروشیمی در بورس کالا

 

براساس آمار معاملات بورس کالای ایران طی ۷ ماهه امسال نزدیک به ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی در این بورس به فروش رفته است.

به گزارش بورس نیوز، ارزش کل معاملات بورس کالای ایران در ۷ ماهه سال ۹۸ در دو بخش بازار فیزیکی و مالی به بیش از ۸۷۸ هزار میلیارد ریال رسید.

آمار معاملات بازار فیزیکی این بورس از ابتدای سال تا پایان مهر ماه ۹۸ حاکی از آن است که در این بازار و در مجموع بیش از ۱۳ میلیون و ۴۵ هزار تن محصول به ارزشی بیش از ۷۰۴ هزار میلیارد ریال دادوستـد شده است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی این دوره به ترتیب سهم محصولات پتروشیمی ۱۸ و ۳۲ درصد و سهم فرآورده‌های نفتی ۴۴ و ۲۵ درصد از حجم و ارزش کل معاملات بورس کالا بوده است.

براین اساس طبق آمار ۷ ماهه امسال بیش از ۵ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۹۱۷ تن محصول به ارزش بیش از ۱۷۸ هزار میلیارد ریال در تالار فرآورده‌های نفتی به فروش رفته است. در این تالار بیش از ۲ میلیون و ۷۲۲ هزار تن وکیوم باتوم، ۲ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۰۲ تن قیـر، ۷۲۲ هزار و ۴۰ تن لـوب کات، ۱۵۷ هزار و ۲۰۹ تن گوگرد، ۱۳ هزار و ۱۷۲ تن روغن، ۲۰ هزار و ۴۷۰ تن سلاپس واکس و ۳۴ هزار و ۵۰۹ تن عایق رطوبتی معامله شد.

در تالار محصولات پتروشیمی بورس کالا نیز طی ۷ ماه امسال، بیش از دو میلیون و ۴۳۹ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۲۲۷ هــزار میلیارد ریال دادوستد شد که معاملات یک میلیون و ۷۱۴ هزار و ۴۶۷ تن مواد پلیمری، ۷۲۵ هزار و ۸۸ تن مواد شیمیایی و ۲۵۰ تن گاز‌ها و خوراک‌ها به ثبت رسید
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل کارگزاری «سی ولکس» در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اقلام جذاب برای عرضه در رینگ بورس کالا

ارسال نظر