بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
این شرکت نرخ مواد اولیه مصرفی طی سال ۱۳۹۷ مبلغ ۴۲هزار و ۱۶۶ریال و در دوره ۶ماهه ۹۸ مبلغ ۵۹هزار و ۹۰۷ریال بوده است که باعنایت به افزایش نرخ آخال، نسبت به سال قبل حدود ۴۲درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۲۰۰۰۶۲

افزایش نرخ ۴۲درصد مواداولیه

به گزارش بورس نیوز، شرکت کارتن ایران صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ را اعلام کرد. در این گزارش «چکارن» توانسته برای هرسهم ۴۵۰ریال سود بسازد. این عدد در حالی اعلام شده که سود اصلی هرسهم ۱۶۱ریال اعلام شده است.

"چکارن" در آخرین گزارش ۶ماهه خود سود عملیاتی تلفیقی را ۲۲میلیارد ریال، سود خالص را ۸۳میلیارد ریال و سود انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را ۷۳میلیارد ریال اعلام کرده است.

این شرکت اهداف خود را در خصوص تولید و فروش محصولات به شرح زیر تشریح کرد:

۱- تکمیل سبد کالا با محصولات جدید

۲- خرید دستگاه مرکب ساز

۳- ایجاد خط زغال نانو و خرید ماشین الات مرتبط

از سوی دیگر در برآوردی که این شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه نرخ فروش محصولات داشته اعلام کرد که نرخ میانگین فروش طی سال ۱۳۹۷ مبلغ ۶۰هزار و ۸۰۰ ریال و در ۶ماهه ۹۸ مبلغ ۷۸هزار و ۹۰۶ریال است. در راستای افزایش قیمت مواد اولیه طی سال مالی ۹۸ نرخ فروش نسبت به سال مالی قبل حدود ۳۰درصد افزایش یافته است.

این شرکت نرخ مواد اولیه مصرفی طی سال ۱۳۹۷ مبلغ ۴۲هزار و ۱۶۶ریال و در دوره ۶ماهه ۹۸ مبلغ ۵۹هزار و ۹۰۷ریال بوده است که باعنایت به افزایش نرخ آخال، نسبت به سال قبل حدود ۴۲درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه و تناژ تولید و افزایش هزینه‌های تولید بر اساس مصوبه قانون کار و تورم بهای تمام شده مواد اولیه نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴۱درصد افزایش یافته است.

شرکت کارتن ایران تولید و فروش محصولات جدید شامل کارتن اسباب کشی و لمینیتی، کاهش ساختار نیروی انسانی، راه اندازی خط ذغال نانو، انتشار اوراق صکوک اجاره و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را از برنامه‌های با اهمیت خود برای دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ اعلام کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر