بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
پنج و نیم امروز، نیم نگاهی دارد به جیغ سخنگوی راه‌پله‌ها از خیابان اراک تا حقوقی‌هایی که روی ناتو را سفید کردند.
کد خبر : ۲۰۰۰۶۵

۵.۵

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها امروز مشغول پیاده‌روی در خیابان اراک بود که ناگاه برگی از صورت‌های مالی بانک ساکن این خیابان را روی زمین دید؛ تا پایان بهار امسال گویا زیان انباشته‌ای در حدود ۵۳برابر سرمایه در دفاتر این بانک، ثبت شده بود و با این زیان ۲۱.۲هزار میلیارد تومانی کل استانداردهای بانکداری دنیا پیش این بزرگوار گردن خم کرده‌اند.
به هر حال در شرایطی که بانک‌های دنیا خودشان را می‌کشند تا نسبت کفایت سرمایه‌شان به ۱۳ارتقا یابد و نرم نسبت کفایت سرمایه ۸ دیگر چندان جذابیتی ندارد، این عملکرد واقعا شاهکار محسوب می‌شود. اما اینجا بود که سخنگو از پایین ساختمان داد کشید که "خسته نباشی دلاور!"
البته رقیب ایشان هم با حفظ فاصله، با کسب نسبت کفایت سرمایه منفی ۲۹ جایگاه دوم را از آن خود کرده است.

مدیری 10روز قبل از حکم، آمد!
از عجایب بازار‌سرمایه، شفافیت بسیار بالای آن بوده مثلا دیروز عضو جدید هیات مدیره یکی از شرکت‌های معتبر بیمه بورسی تایید صلاحیت شده، اما ۱۰ روز پیش ایشان صورت جلسه هیات مدیره شرکت را امضا کرده‌اند؛ حالا چطور چنین صورت جلسه ای دارای اعتبار است، ما نمی دانیم...

مرخصی به مقسدان
گویا یکی از آقایان که مدتی بود در زندان به سر می بردند و با اعتصاب غذایی که داشتند، حسابی جنجال آفرینی کردند، به بهانه مرخصی از زندان خارج شده و بعد از آن هم آب شده و در زمین فرو رفته اند. ایشان باید ۸ روز قبل به اوین برمی گشت، اما غیب شده اند. شنیده هایی در مورد خروج این بزرگوار از کشور مطرح شده که البته با شرایط ایشان هر کس دیگری هم بود، فرار را بر قرار ترجیح میداد؛ ولی سوال این است که چطور به مفسدان کلان، به این راحتی اجازه مرخصی می دهند.

چوب حراج حقوقی‌های ناتو
تیک‌آور کردن سهم‌ها پدیده رایج این روزهای بازار بوده و در شرایطی که بعضی حقوقی‌ها با اندکی رشد چوب حراج بر سهم‌های خود می‌زنند، بعضی حقیقی‌ها هوشمندانه می‌خرند و با این وضعیت به نظر می‌رسد باید شاهد تغییرات جدی در ترکیب مدیریت شرکت‌ها و روند فعالیت‌های آتی‌شان باشیم؛ البته احتمالا ورود سهامداران خرد به هیات مدیره‌ها اوضاع را بهتر می‌کند.

شنیده‌ها و شایعات امروز
زمزمه‌هایی مبنی بر ورود انبار پسته زرین با حجم ۱۰۰تن، ورود انبار طاهر انارکی به حجم ۱۰۰تن و افزایش ظرفیت ۲۲۰تنی انبار زرند به گوش میرسد. با راه اندازی انبارهای جدید قیمت واقعی گواهی کشف خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

وقتی کنتور پرید...

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"مثلث رشد" برای استارت مجدد شاخص

ارسال نظر