بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حمایت "صندوق‌توسعه‌بازار" از زیان‌ده‌ها با‌چه‌دلیل!

کارشناس بازارسرمایه گفت: مبنای صندوق توسعه بازار، حمایت از تمامی بازار بوده و باید متمرکز بر سهم‌های با ارزش باشد و نباید چندان مانوری بر شرکت‌های زیان‌ده دهد.
کد خبر : ۲۰۰۱۳۳

زیان‌ده‌های بازار نباید مبنای صندوق توسعه بازار شود

سید جلال طبابایی کارشناس مالی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص حمایت‌های صندوق توسعه بازار، از شرکت‌های زیان‌ده اظهارکرد: یکی از انتقادهایی که معمولا به این صندوق وارد بوده، عدم ارائه شفافیت از عملکرد خود است؛ مبنای این صندوق حمایت از مجموعه‌های بازار و شاخص بوده و این انتظار نیز وجود دارد که تمرکز بیشتری بر سهم‌هایی که ارزش بالایی را دارند، داشته باشد و چندان مانوری بر شرکت‌های زیان‌ده نداشته باشد.

وی با اشاره به روند معاملات بازارسرمایه در روز جاری، ادامه داد: بانک‌ها طی ماه‌های اخیر و به‌خصوص هفته‌ای که گذشت، با افت سنگینی روبه‌رو شد و هر صنعتی که پس از مدتی وارد چرخه نزولی می‌شود، مدت زمانی را در تعادل و فاز صعودی قرار می گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه، افزود: باید دسته‌بندی برای بانک‌ها درنظر گرفت زیرا برخی بانک‌ها عملکرد مالی شفاف و مثبتی را ارائه داده و اما از سوی دیگر، برخی بانک‌ها متاسفانه وضعیت تعادلی و ثابتی را ندارد و در فاز حرکات سینوسی گام برمیدارند.

طباطبایی در خصوص آنکه بانک‌ها در دید سرمایه‌گذاران بازار قرار دارند نیز تاکید کرد: انتظار رشد سهم‌های بانک در بازار زیاد بوده و هرگاه معاملات نموداری آنها با افزایش مواجه می‌شود، بازار کاملا آنها را رصد کرده و سرمایه‌گذاران با سمت این گروه حرکت می‌کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه، با ارزیابی گروه خودرویی‌ها نیز افزود: خودرویی‌ها وضعیت نامناسبی داشته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها مبنای اساسی برای برخی سهامداران و سرمایه‌گذاران شده تا نسبت به این سهم‌ها، ورود و معاملاتی را داشته باشند اما؛ تصور رشد قیمت خودرویی‌ها بیشتر بر همین اساس بوده ولی افق و و ضعیتی مثبتی را در این صنعت مشاهده نمی‌شود و اغلب سرمایه‌گذاران سوار بر موج " جو روانی " بازار به سمت حمایت از خودرویی‌ها گام برداشته اند.

این کارشناس مالی درخصوص دیگر صنایع بورسی، گفت: فلزی‌ها نیز با رشد مناسبی همراه بوده و گزارش‌های مطلوبی را منتشر کرده و می‌توان این انتظار را داشت که در آغاز فصل مجامع، سودهای تقسیمی مناسبی را عاید سهامداران خود کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
قائم مقام مدیرعامل افق کوروش در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دوری از نظام توزیع سنتی در "افق"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

" بورس" تحت تاثیر شایعات

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

نمی‌توان به تقاضای سهامداران پاسخ منفی داد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
این کارشناس یا احمق است ویا بیشرف ده سال امسال بنده به حرف شما خرید کردیم ودر نهایت نه تنها پولمان بی ارزش شد بلکه سودی هم نصیب ما نشد سال 92شبندر را 1700خرید کردم وحال حاضر 1800می باشد اما می دانید مشکل کجاست این است که اگر بر فرض خودرو سازان زان انباشته سنگین دارند وزیان ده هستند پس حقوق به موقع کارگران چه می گوید پاداشها ومزایای این شرکتها چه همه بماند اکنون چرا یکه زارع در زندان است پس پول وجود دارد که این چنین می خو.رند واین فقط یک بازی برای گمراه کردن ما ملت است برای سودجوی امثال این کارشانس قلابی