بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

" بورس" تحت تاثیر شایعات

خبر موثقی مبنی بر اینکه این تجدید ارزیابی در سهم‌های بانکی بر اساس کل دارایی صورت می‌گیرد یا از دارایی‌های ثابت هنوز منتشر نشده و بانکی‌ها در وضعیتی معلق قرار گرفته اند، بازار نیز تحت تاثیر شایعات تغییر می‌کند.  
کد خبر : ۲۰۰۳۵۶

 

محسن عباسلو مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن در ارزیابی بازار سرمایه به خبرنگار بورس نیوز گفت: بازار در حال سپری کردن روندی متعادل بوده و نوسانات آن تحت تاثیر افزایش‌های قبلی است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص موضوع " تجدید ارزیابی دارایی‌ها " عنوان کرد: این امر قطعی نشده و شایعات پیرامون آن زیاد است.

وی ادامه داد: خبر موثقی مبنی بر اینکه این تجدید ارزیابی در سهم‌های بانکی بر اساس کل دارایی صورت می‌گیرد یا از دارایی‌های ثابت هنوز منتشر نشده و بانکی‌ها در وضعیتی معلق قرار گرفته اند، بازار نیز تحت تاثیر شایعات تغییر می‌کند.
 
این کارشناس بازار سرمایه در پایان افزود: اگر تجدید ارزیابی صورت گیرد قطعا خبر خوبی برای خودرویی‌ها و بانکی‌ها خواهد بود.
 
تجدید ارزیابی تاثیری بر وضعیت مالی شرکت ندارد
به گزارش بورس نیوز، علیرضا کدپور، کارشناس بازار سرمایه نیز در خصوص تجدید ارزیابی دارایی‌ها و تاثیر آن معاملات بازار عنوان کرد: این موضوع را می‌توان از دو جهت بررسی کرد اول اثر گذاری واقعی بر روند شرکت‌ها و دوم تاثیر بر معاملات.

وی ادامه داد: تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها تنها عاملی در جهت بهبود ساختار سرمایه آن شرکت بوده و تاثیری بر وضعیت مالی خود شرکت ندارد اما؛ این امر بر شرکت‌هایی که زیان انباشته سنگین دارند صدق نکرده و همچنان در ترازنامه این زیان باقی می‌ماند، ولی موجب خارج شدن از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت است. 

این کارشناس بازار سرمایه تجدید ارزیابی را عاملی در جهت اصلاح قیمت سهام شرکت‌ها عنوان کرد و افزود: عدد درج شده بر تابلوی معاملات با تعدیل قابل توجهی رو به رو خواهد شد که علاوه بر بحث‌های بنیادی و سودآوری، بر روند معاملات تاثیر روانی خواهد گذاشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز: 

"بورس" در استراحت به سر می‌برد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

از بنیادی‌ها، نوسان نگیرید!

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"بورس"در پی کسب اجازه برای "بانکی ها"

ارسال نظر