بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
سود ۶۱۵ میلیارد ریالی شرکت گلوکوزان در سال ۹۸؛

عدم تناسب قیمت و سودآوری سهام "غگل"

ماده اولیه اصلی شرکت، ذرت بوده که در سال مالی قبل به ازای هر تن ۱۷ میلیون و ۲۱۹ هزار ریالی خریداری شده است.
کد خبر : ۲۰۰۴۲۷

عدم تناسب قیمت و سودآوری سهام شرکت گلوکوزان

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت گلوکوزان در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، سود خالص ۶۱۵ میلیارد ریالی و معادل ۳.۰۷۵ ریال به ازای هر سهم را محقق کرده است. این سود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد بیش از ۲۷۹ درصدی را نشان می‌دهد.

جمع درآمد‌های عملیاتی شرکت در این سال به ۳.۹۵۷ میلیارد ریال رسیده که نسبت به پارسال ۴۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد. حاشیه سود محصولات اصلی شرکت در سال گذشته برای محصولات گلوکز، فروکتوز و نشاسته به ترتیب معادل ۲۷۰، ۲۰۴ و ۱۲۰ میلیارد ریال محقق شده که نسبت به سال قبل در حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. رشد نرخ‌های فروش عامل اصلی افزایش حاشیه سود شرکت بوده است.

ماده اولیه اصلی شرکت، ذرت بوده که در سال مالی قبل به ازای هر تن ۱۷ میلیون و ۲۱۹ هزار ریالی خریداری شده است. به طور قطع تغییرات احتمالی نرخ این محصول که بخشی از آن به صورت وارداتی محقق می‌شود، می‌تواند اثرات مهمی بر سودآوری شرکت داشته باشد.

با توجه به قیمت فعلی سهام شرکت که در محدوده ۴۹.۰۰۰ ریال و با توجه به احتمال کاهش سودآوری شرکت در سال مالی پیش رو با توجه به رشد هزینه‌های استهلاک شرکت ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت شرکت، به نظر می‌رسد که سرمایه گذاری در سهام این شرکت از جمله موارد پرریسک در بازار سرمایه باشد.

عدم تناسب قیمت و سودآوری سهام شرکت گلوکوزان

کاهش چشمگیر درآمد‌های غیر عملیاتی حاصل از درآمد‌های سرمایه‌گذاری این شرکت در ۶ ماهه نیز کاهش سود سهام دریافتی از گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز:

سهم‌های ارزنده با اقبال مواجه نیستند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیررضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
در طی سالهای اخیر و بعد از اجرای برجام تمام سهامهای زیانده و یا کم سودده با رشد نجومی مواجه شدند در صورتی که مسولین سازمان بورس مدام به مردم تاکید میکنند که مردم سهامهای بنیادی بازار را خریداری کنند و در این خصوص در بازار بورس کشور ما طی سالیان اخیر عدم توازن برقرار شده،،چطور می شود در بورس کشور ما سهمهایی مثل پتروشیمی ممسنی و برخی از شرکتهای قندی که وجود خارجی نداشته اند طی سالها با رشد شدید قیمت سهم و تقسیم سودهای صد میلیاردی مواجه شدند و چطور شده که صورتهای مالی این شرکتها از فیلتر نهادهای ناظر به اقتصاد کشور ما عبور کرده؟!!