بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کارشناس انرژی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

وارد کردن شوک به مردم بدون دلیل منطقی!

اگر چه گفته می‌شود افزایش نرخ بنزین، آثار تورمی نخواهد داشت؛ ولی معتقدم افزایش نرخ بنزین تبعاتی در پی داشته و قیمت کالاها و خدمات را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
کد خبر : ۲۰۰۴۳۰

وارد کردن شوک به مردم بدون دلیل منطقی!

به گزارش بورس نیوز، بنزین مجددا سهمیه‌بندی شد و هر لیتر بنزین آزاد، ۳هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

جهانبخش امینی کارشناس حوزه انرژی و عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: شاید قیمت بنزین کشور ما در مقایسه با همسایگان ارزان‌تر باشد اما؛ واقعیت آن است که دولت با افزایش نرخ بنزین، شوکی به مردم وارد کرد.

وی ادامه داد: هنگامی که دولت ناگهان اقدام به ۳برابر کردن قیمت بنزین می‌کند، سیگنال افزایش قیمت به سایر کالاها را داده و به نظر می‌رسد دولت تصمیم گرفته قیمت تمام کالاها ۳ برابر شود کمااینکه نرخ ارز نیز افزایش ۳برابری تجربه کرده است!

امینی افزود: مجلس از سویی اجازه افزایش نرخ بنزین را به دولت داده و از سوی دیگر برخی نمایندگان در مصاحبه‌های خود به افزایش نرخ بنزین انتقاد می‌کنند! این ایراد به مجلس وارد بوده که نباید به دولت اجازه انجام اقدامات ناگهانی و وارد کردن شوک‌های اینچنینی به مردم را دهند.

امینی اضافه کرد: نمی‌توان افزایش قیمت بنزین را به کسری بودجه دولت و مشکلات کمبود نقدینگی گره زد چراکه طبق صحبت‌های نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار است درآمد این طرح به ۱۸میلیون نفر از افراد ضعیف جامعه پرداخت شود! اگر قرار بود درآمد افزایش نرخ بنزین به مردم پرداخت شود، چه لزومی داشت پولی را از جیب مردم برداریم و مجددا به جیب آنها بریزیم؛ اگر قصد دولت حمایت از اقشار ضعیف بود، بهتر بود از محل دیگری این کار صورت می گرفت که شوک به اقتصاد کشور وارد نشود.

امینی تصریح کرد: اگر چه گفته می‌شود افزایش نرخ بنزین، آثار تورمی نخواهد داشت؛ ولی معتقدم افزایش نرخ بنزین تبعاتی در پی داشته و قیمت کالاها و خدمات را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ضمن اینکه یارانه پرداختی به اقشار ضعیف بابت اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، جبران افزایش قیمت سایر هزینه هایی که با اجرای این طرح به بازارها تحمیل می‌کند را نخواهد داد؛ مردم کشور ما همواره حامی نظام بوده‌اند و وارد کردن شوک به مردم و مقایسه‌هایی مانند مقایسه نرخ بنزین با دلار منطقی نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بورس انرژی در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

مازاد بنزین به "صادرات" می‌رسد!

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

"بنزین" آتش زیر تابلو را داغ نمی‌کند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
مگر میشه که بنزین سه برابر بشه و قیمت کالاها سه برابر نشه؟؟ کسانی که میگن قیمت کالاها نباید تغییر کنه از اقتصاد چیزی نمیدونن. پایه قیمت کالاها حمل و نقل و بنزین هست. توی این جنگ اقتصادی دولت به عینه داره با مردم میجنگه و بهشون فشار مضاعف وارد میکنه. در این شرایط نیازی به فشارهای خارجی نداریم چون دولت فشار رو حداکثری کرده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
لعنت خدا به دولت تدبیر وناامید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۸
سلام فهمیدیم رفیق دزد وشزیک قافله که میکویند کیها هستند هم از دزدها دل جوئی میکند هم از مال باختها بعد سیاستمدار اسلامی میشود وادعای لقمه حلال میکند این اسلام داعشیها هست ومنافقین
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
یک عده بیسواد دروغ گو دارن کشور رو میگردونن