بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
مهر تایید حسابرس بر صورت‌های مالی ۶ماهه خورد؛

تعجب سهامداران "سغرب" از چگونگی افت سودسازی!

افت ۹درصدی سود خالص شرکت نسبت به سال گذشته درحالی رقم خورد که اکثر شرکت‌های سیمانی در این دوره با رشد سود مواجه بوده اند.
کد خبر : ۲۰۰۶۶۴

تعجب سهامداران

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت سیمان غرب بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده، سود خالص ۱۶۸ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریالی را محقق کرده که این سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که اکثر شرکت‌های سیمانی در این دوره با رشد سود مواجه بوده اند و کاهش سود این شرکت می‌تواند مورد سوال بسیاری از سهامداران شرکت باشد.

مهر تایید حسابرس بر صورت های مالی شش ماهه

درآمد‌های عملیاتی این شرکت با ۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال مواجه بوده است و به میزان ۷۰۵ میلیارد ریال محقق شده است.

رشد هزینه‌های فروش شرکت  و همچنین کاهش حاشیه سود ناخالص منجر به افت سودآوری در نیمه نخست امسال شده است.

مقادیر فروش انواع سیمان در این مدت با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبرو بوده است. در حالی که در شش ماهه پارسال مقادیر فروش سیمان و کلینکر داخلی و صادراتی به ۵۸۶ هزار تن رسیده بود، این میزان در ۶ماهه امسال به کمتر از ۴۵۲ هزار تن رسیده است.

کاهش تقریبا ۱۰۰ درصدی مقادیر  فروش صادراتی شرکت اصلی‌ترین عامل افت سنگین مقادیر فروش بوده است. مقادیر فروش صادراتی شش ماهه پارسال ۱۱۹ هزار تن بود که امسال به کمتر از ۱۵۰ تن رسیده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کسب سود خالص ۴۱۵ میلیارد ریالی این سیمان‌ساز؛

کیسه‌های سود "سغرب" ۶۷درصد سنگین شد

فروش ۱۰ماهه شرکت به ۱.۳۹۸میلیارد ریال رسید؛

رشد ۲۱درصد نرخ کلینکر "سغرب"

ارسال نظر