بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
مدیر مالی شرکت معادن منگنز ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

رشد سودآوری «کمنگنز» در گرو یک اتفاق!

شرکت طرح‌های اکتشافی در دست دارد که می‌تواند ظرفیت تولید شرکت را افزایش دهد؛ اما اثر این طرح‌های اکتشافی در چند ماه آینده مشخص نشده و در بلندمدت به نتیجه خواهد رسید.
کد خبر : ۲۰۰۶۸۶

رشد سودآوری «کمنگنز» در گرو یک اتفاق!

به گزارش بورس نیوز یکی از سهم‌هایی که امروز با صف خرید مواجه شد، سهم شرکت معادن منگنز ایران است.
این سهم که از ابتدای مهرماه تاکنون افت قیمت تقریباً ۳۰ درصدی داشته، امروز برای سهامداران جذاب شده و برای خرید، به‌صف نشسته‌اند.

این افت قیمت سهم در حالی رخ‌داده که این شرکت در دوره ۶ماهه نخست سال جاری و بر اساس گزارش حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص نزدیک به ۳۰ میلیارد تومانی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۴۹درصدی نشان می‌دهد.

سودآوری شرکت نسبت به سه‌ماهه نخست امسال هم با رشد همراه بوده و درمجموع ۶ ماهه به ازای هر سهم ۱۴۶.۵ تومان سود خالص محقق کرده است.

سید فراز آرمند مدیر مالی شرکت معادن منگنز ایران «کمنگنز» در گفتگو با بورس نیوز در خصوص پیش‌بینی وضعیت سودآوری شرکت در نیمه دوم سال گفت: سودآوری شرکت تا حد زیادی بستگی به نرخ ارز دارد. درصورتی‌که نرخ ارز در محدوده فعلی تثبیت شود و رشدی نداشته باشد، سود نیمه اول امسال، در نیمه دوم هم تکرار خواهد شد. اما در صورت افزایش نرخ ارز، سود شرکت هم افزایش خواهد یافت.

وی در مورد برنامه‌های آتی «کمنگنز» گفت: شرکت طرح‌های اکتشافی در دست دارد که می‌تواند ظرفیت تولید شرکت را افزایش دهد؛ اما اثر این طرح‌های اکتشافی در چند ماه آینده مشخص نشده و در بلندمدت به نتیجه خواهد رسید. البته در صورت بروز هر اتفاقی که سودآوری شرکت را تحت تأثیر قرار دهد، اطلاع‌رسانی رسمی انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر