بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
تعدادی از نماد‌های بانکی از جمله بانک صادرات، بانک تجارت و بانک ملت روی شاخص‌های بازار سرمایه تاثیر افزایشی داشتند، اما دو نماد صادرات و تجارت بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص‌ها گذاشتند.
کد خبر : ۲۰۰۷۰۵

به گزارش بورس نیوز، در معاملات امروز تعداد یک هزار و ۹۶۵ سهم اوراق بهادار به ارزش ۹ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۷۲ ریال در بیش از ۲۵۸ هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد.

امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) بیش از ۵۲۵ واحد، شاخص بازار اول ۱۱۴۱ واحد، شاخص آزاد شناور ۳۴۳۱ واحد، شاخص بازار دوم ۵۲۷۰ واحد، شاخص کل (هم‌وزن) ۱۵۷۹ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) ۱۰۵۵ واحد رشد را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۳۴۱۷ واحد افزایش تا تراز ۳۵۴ هزار و ۹۲ بالا رفت و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۱۱۵۳ و ۵۲۶۸ واحد رشد کردند.

تعدادی از نماد‌های بانکی از جمله بانک صادرات، بانک تجارت و بانک ملت روی شاخص‌های بازار سرمایه تاثیر افزایشی داشتند، اما دو نماد صادرات و تجارت بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص‌ها گذاشتند. پس از آن ایران خودرو و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز هر کدام ۷۱ و ۶۵ واحد روی شاخص‌های کل تاثیر داشتند.

پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر کدام به ترتیب ۵۱، ۴۶ و ۴۵ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

در این میان فلزات اساسی امروز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند؛ به طوری که در این گروه ۹۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

بانکی‌ها پس از فلزات اساسی در رتبه دوم از نظر ارزش معاملات قرار گرفتند و با معامله نزدیک به ۶۹۹ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش بیش از ۷۶ میلیارد تومان این جایگاه را تثبیت کردند.

امروز در بورس تهران ۲۷۸ سهم با رشد قیمت و ۷۰ سهم با افت قیمت روبرو شدند. همچنین در فرابورس ایران ۱۶۳ سهم با رشد قیمت و ۳۳ سهم افت قیمت را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به ۹۲۰ میلیارد تومان و حجم معاملات هم ۱.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

آیفکس نیز با رشد ۵۵ واحدی مواجه شد و تا رقم ۳۹۲۱ بالا رفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس عدد ۵۷۳ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به رقم ۶۵۳ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۱۵درصدی سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار در سال۹۸؛

افزایش ۳۰درصدی درآمد از تسهیلات "وبصادر"

با حفظ موقعیت سپرده ارزان جذب شد؛

استقبال گرم «وبصادر» از زمستان بانکی‌ها

بوی بهبود از اوضاع "تجارت" می‌شنویم؛

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای "وتجارت" بر مدار مثبت

تأیید سود ۳ ریالی "بانک صادرات" توسط حسابرس؛

منابع ارزان "وبصادر" وزنه درآمد‌ها را سنگین‌تر کرد

ارسال نظر