بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
زیان ۱۰۷ریالی هر سهم "مرقام" بررسی شد؛

سرمایه‌گذاری پُر ریسک سهامداران

درآمد‌های عملیاتی شرکت با رشد اندک ۳درصدی نسبت به سال گذشته به ۱.۱۲۰میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۰۰۷۴۹

زیان ۱۰۷ ریالی هر سهم

به گزارش تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز،  شرکت ایران ارقام بر اساس صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی نشده شرکت و در سال مالی منتهی به پایان شهریورماه امسال، زیان خالص ۵۳میلیارد و ۲۰۵میلیون ریالی و معادل ۱۰۷ریال به ازای هر سهم را محقق کرده است.

به‌این‌ترتیب جمع زیان انباشته این شرکت تا پایان شهریورماه امسال به ۲۰۴میلیارد و ۸۶۹میلیون ریال و معادل ۴۰درصد از سرمایه ثبت‌شده شرکت رسیده است.

زیان 107 ریالی هر سهم

درآمد‌های عملیاتی شرکت با رشد اندک ۳درصدی نسبت به سال گذشته به ۱.۱۲۰میلیارد ریال رسیده است. با توجه به حاشیه سود اندک شرکت و شناسایی ۱۳۲میلیارد ریال زیان تسعیر ارز در بخش سایر هزینه‌های عملیاتی، شرکت بازیان عملیاتی مواجه شده است.

فروش دستگاه‌های ‌ای تی ام و خدمات مربوط به پشتیبانی این دستگاه‌ها و همچنین سایر خدمات نرم‌افزاری و پشتیبانی شرکت، بخش عمده درآمد‌های عملیاتی را تشکیل داده است.

لازم به ذکر است که شرکت در سال گذشته مبلغ ۸۴میلیارد ریال سود غیرعملیاتی از محل فروش دارایی‌های ثابت شناسایی نموده است که با توجه به‌احتمال عدم تکرار این بخش از سود شرکت در سال‌های آتی، افزایش زیان شرکت قابل‌انتظار خواهد بود.

با توجه به قیمت فعلی ۶.۰۰۰ریالی سهام شرکت و کسب زیان در سال جاری و رشد زیان انباشته و همچنین عدم وجود چشم‌انداز تحول در کسب‌و‌کار شرکت، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری در سهام شرکت در قیمت‌های فعلی ازجمله سرمایه‌گذاری‌های بسیار پر ریسک ارزیابی گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

وزنه سنگین مثبت‌ها در گزارش‌های ۹ ماهه

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

در سایه انتظارات تورمی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳
سلام این شرکتها دوهزار سال دیکه هم نواوری نخواهند داشت وهمینجوری دوست دارند ادامه دهند وسرمایه مردم را درکوره سرمایه سوزی بورس نابود کنند وکرنه مسکن وزمین بهترین سرمایه کذاری هست نسبت به بورس ومزایای بیستری نسبت به بورس دارد زمین ومیکن دراین کشور بی منطق وفاسد