بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
دلیل دیگر افزایش نرخ میانگین فروش محصولات به علت تغییر در ترکیب محصولات با ارزش ریالی بالاتر بوده است.
کد خبر : ۲۰۰۸۸۴

سود خالص ۹ میلیارد ریالی در

به گزارش بورس نیوز، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان در صورت‌های مالی ۶ ماهه سود هرسهم را ۷۵ ریال اعلام کرده است.

این شرکت سود عملیاتی را ۱۷ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال، سود خالص را ۹ میلیارد و ۴۸ میلیارد ریال و سود انباشته را ۴۲ میلیارد و ۲۳۵ میلیون ریال اعلام کرد.

همچنین "غگلستا" دلایل تغییرات اطلاعات واقعی دوره منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ را اعلام کرد عمده افزایش قیمت محصولات نسبت به ۳ماهه بابت اعمال افزایش نرخ محصولات طبق مصوبه شماره ۸۵۶۷۳/۶ مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار و وزارت صنعت و معدن و تجارت بوده که در سامانه کدال مورخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ اطلاع رسانی و افشا شده است. همچنین دلیل دیگر افزایش نرخ میانگین فروش محصولات به علت تغییر در ترکیب محصولات با ارزش ریالی بالاتر بوده است.

از سوی دیگر این شرکت میزان فروش خود را در دوره ۶ ماهه ۱۱ هزار و ۱۰۴ تن به مبلغ ۹۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و سود ناخالص آن از این محل به ۳۳ میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال رسید.

اهداف تشریح شده این شرکت با توجه به سیاست‌های کلی شرکت صنایع شیر ایران فروش داخلی محصولات از طریق شرکت پخش سراسری بازار گستر پگاه و فروش صادرات از طریق شرکت بازرگانی اعلام شده است.
همچنین با توجه به استراتژی‌های افزایشی سهم بازار شرکت صنایع شیر ایران در سال ۱۳۹۸ ترکیب فروش بر اساس ترکیب بهینه محصول و نیاز بازار و پرکردن سبد افزایش دیده شده است.

"غگلستا" قیمت نهاده‌های دامی متاثر را از نوسانات نرخ ارز اعلام کرد و در صورت عدم ثبات قیمت ارز و افزایش قیمت آن، با افزایش قیمت روبرو بوده و خواهد بود این امر موجب افزایش قیمت شیر خام دریافتی که بخش عمده قیمت تمام شده را تشکیل می‌دهد خواهد شد.

در این شرکت علاوه بر این اینکه قیمت مواد اولیه و بسته‌بندی تابع مستقیم نرخ ارز بوده آن هم موجب افزایش قیمت تمام شده می‌شود؛ بنابراین با توجه به اینکه افزایش قیمت‌ها در ۶ماهه اول اتفاق افتاده، پیش‌بینی می‌شود روند تغییرات افزایش نرخ شیر خام از سوی دامداران و نرخ خرید سایر مواد اولیه بسته‌بندی تا پایان سال جاری چشمگیر نباشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر