بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
مدیرعامل بورس انرژی گفت: اگر شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ تشنه تامین مالی باشند بازار سرمایه ایران ظرفیت مناسبی در این خصوص دارد.
کد خبر : ۲۰۱۰۳۴

بازار سرمایه ایران دارای ظرفیت مناسب برای تامین مالی

به گزارش بورس نیوز، علی حسینی مدیرعامل بورس‌انرژی اظهار کرد: اگر شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ تشنه تامین مالی باشند بازار سرمایه ایران این ظرفیت را داشته تا به این درخواست، پاسخ دهد.

وی افزود: لزوم تامین مالی از بازارسرمایه این روز‌ها دلایل زیادی دارد، از جمله ضرورت تامین مالی بخش انرژی با نوسانات قیمت نفت و عدم تکافوی منابع مالی داخلی جهت پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای بالادستی و میان‌دستی صنعت نفت و گاز، بدهی وزارتخانه‌های نفت و نیرو به پیمانکاران و تولیدکنندگان، سیستم یارانه‌ای حاکم بر بخش انرژی و عدم توانایی و پوشش بهای تمام‌شده انرژی تولیدشده به‌ویژه در صنعت برق، کارایی پایین انرژی و سنتی بودن زیرساخت‌ها در حوزه نفت، گاز و برق و وجود تلفات زیاد در ساختار‌های طراحی شده اعم از تولیدی انتقال و توزیع و لزوم به کارگیری و استفاده از تکنولوژی‌های جدید، محدودیت منابع آب شیرین و افزایش میزان حجم انتشار گاز‌های گلخانه‌ای است.

مدیرعامل بورس انرژی درباره سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز در حوزه انرژی ایران ادامه داد: دوبرابر شدن مصرف برق طی ۱۰سال آینده و نیاز به ایجاد ۵۰هزار مگاوات ظرفیت تولید جدید، ۱۵میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز جهت تکمیل ۲۶طرح صنعت پتروشیمی در جهش سوم صنعت پتروشیمی ایران، نیاز به ۶۰۰میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری در بخش توسعه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و پالایش و کاهش ۵۰درصدی شدت انرژی در ایران است.

حسینی گفت: از مجموع ۵۴۰هزار میلیارد ریال اوراق منتشر شده در سال جاری، ۶۳هزار میلیارد ریال اوراق در حوزه انرژی منتشر شده که ۱۱درصد از کل منابع جذب شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره بورس انرژی گفت:

اصلاح حامل‌ها و یارانه‌های انرژی

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

"بورس" در ثبات پسابنزین

ارسال نظر