بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

مهار تورم هم به سرنوشت ارز دولتی دچار شد

منطق اقتصاد راه خود را خواهد رفت و اگرچه مسوولان از تورم ۴ درصدی در نتیجه اجرا طرح سهمیه بندی بنزین سخن می گویند؛ اما معتقدم رشد تورم بیش از ۴ درصد خواهد بود.
کد خبر : ۲۰۱۱۵۳

به گزارش بورس نیوز، بیش از یک هفته از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین می گذرد. با وجود قطعی اینترنت در هفته گذشته، بورس تهران اما فعال بود و اتفاقا واکنش منفی به این اتفاق نشان نداد. اگرچه بر کنترل قیمت ها تاکید شده، ولی بررسی روند قیمت بعضی کالاها، گویای چیز دیگری است و تجربه ثابت کرده اثر تورم بر بازار سرمایه ما مثبت است. این در حالی است که مقام معظم رهبری هم در فرمایشات اخیر خود تلویحا سرمایه گذاران را به بورس ترغیب کرده اند.

مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص پیش بینی وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می رسد دولت موفق به مهار تورم بعد از افزایش قیمت بنزین نخواهد شد؛ همان طور که قبل از این هم در ثابت نگه داشتن نرخ ارز بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومانی موفق نبود. منطق اقتصاد راه خود را خواهد رفت و اگرچه مسئولان از تورم ۴درصدی در نتیجه اجرا طرح سهمیه‌بندی بنزین سخن می‌گویند اما؛ معتقدم رشد تورم بیش از ۴ درصد خواهد بود.

مدیر حساب‌های سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت سرمایه کیان اضافه کرد: تاثیر تورم بر بازار سرمایه کشور، قطعا مثبت خواهد بود. اگرچه گزارش عملکرد ماهانه شرکت ها کمی افت فروش نشان می دهد، ولی با توجه به افزایش حجم نقدینگی و همچنین پتانسیل های بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها، چشم انداز بازار سرمایه مثبت است.

طحانی در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: تمامی سهم های بورسی تحت تاثیر تورم احتمالی، پتانسیل رشد قیمت خواهند داشت. تاثیر تورم هم بر صنایع بزرگی مانند بانک و پالایشی و فولادی و... و هم بر صنایع کوچک تر مانند غذایی، حمل و نقل، سیمانی و دارویی، مثبت بوده و می توان از بین صنایع مختلف بازار سرمایه، سهم های مناسب تر را برگزید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
دبیرکل کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اشباع جابه‌جایی ظرفیت نقدینگی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کمک معیشتی بدرد کالا مجانی شیخ کلید دچارشد