بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
مدیرعامل کارگزاری تدبیرگران فردا گفت: نهایی‌شدن بودجه۹۹ را می‌توان از شرایط ریسکی بازار‌سرمایه دانست چراکه با کوچکترین تصمیم اشتباه، شاهد اثراتی منفی بر بورس خواهیم بود.
کد خبر : ۲۰۱۲۵۴
 
 
 
وابستگی
 
محسن رحمتی، مدیرعامل کارگزاری تدبیرگران فردا در خصوص تاثیر افزایش نرخ دلار بر بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: ماهیت برخی سهم‌ها و میزان فروش آن‌ها مستقیما به دلار وابسته است.

وی ادامه داد: بازار تاثیر زیادی از دلار می‌گیرد و اگر افزایش قیمت دلار پیش‌بینی شود، گزینه بعدی به طور حتم "بورس" خواهد بود و با اختلاف کمی از بازار دلار، شروع به رشد خواهد کرد. 

این کارشناس بازار سرمایه همچنین به افزایش قیمت برق نیز اشاره داشت و افزود: نکات بسیاری در بازار این روز‌ها به چشم می‌خورد؛ به نظر می‌رسد ریسک‌های افزایش تورم نیز در حال بالا رفتن بوده و بورس نیز همپایه تورم افزایش قیمت پیدا خواهد کرد؛ از این زاویه شاهد اثراتی مثبت در بازار سهام خواهیم بود.

وی ادامه داد: نکته دیگری که خیلی در بازار در نظر گرفته نمی‌شود آن بوده که در سال آینده، وضعیت بودجه دولت مناسب نیست، تغییرات بودجه‌ای بدون نفت بسته می‌شود و لازم است منابع مالی مورد نیاز برای اداره کشور در سال آینده از طریق منابع دیگر تامین شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با شرایط ذکر شده ممکن است مزیت‌های مربوط به شرکت‌های بورسی که شامل معافیت هاو نرخ‌های خوراک هستند را کم کند زیرا در هر صورت دولت باید کمبود بودجه را از برخی منابع تامین کند.

وی نهایی شدن بودجه سال ۹۹ را از شرایط ریسکی بازار سرمایه دانست و گفت: باید دید چه تصمیماتی در این رابطه اتخاذ خواهد شد چرا که کوچکترین تصمیم اشتباه تاثیری منفی بر بازار سرمایه خواهد داشت. 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

رالی جدید بازار با افزایش "نرخ دلار"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

رشد نامتوازن بازار و سهم های جامانده

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

مهار تورم هم به سرنوشت ارز دولتی دچار شد

ارسال نظر