بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: زمانی قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند که سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده آن را تایید کند.
کد خبر : ۲۰۱۲۹۱

تایید افزایش قیمت با سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی درخصوص برنامه‌های وزارت صمت برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌ها پس از اصلاح نرخ بنزین، اظهار کرد: اکنون کنترل قیمت‌ها از چند جهت پیگیری می‌شود؛ نخست آنکه تولید، واردات، توزیع عمده و توزیع خرد مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ سپس آنکه با انجمن‌های مربوطه هماهنگی‌های لازم انجام گرفته تا این انجمن‌ها از افزایش قیمت خودداری کنند.

وی افزود: با ۹۰ انجمن تخصصی حوزه تولید برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌ها پس از اصلاح قیمت بنزین رایزنی شده که در این جلسات مقرر شد؛ قیمت کالا‌ها افزایش نیابد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: بخشی از بالارفتن قیمت‌ها پس از افزایش نرخ بنزین مانند کرایه تاکسی‌ها واقعی بوده، زیرا قیمت بنزین از ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته است، بنابراین هزینه این خودرو‌ها افزایش داشته، اما گاهی اوقات در بعضی موارد افزایش قیمت بنزین هیچ اثری در قیمت کالا نداشته و آن کالا نباید گران شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: زمانی قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند که سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده آن را تایید کند.

رحمانی بیان کرد: در هفته دوم اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، میزان بازرسی و تشکیل پرونده نسبت به هفته نخست اجرای طرح مذکور با افزایش ۲۰۰ درصدی از نظر ارزش مواجه شد که این موضوع نشان دهنده برخورد جدی با افرادی است که از این شرایط سوءاستفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اتاق اصناف، بسیج و... برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌ها پس از اصلاح نرخ بنزین وارد میدان شده‌اند. نظارت بر بازار در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: بیشترین افزایش قیمت پس از اصلاح نرخ بنزین در حوزه حمل و نقل بود، طبق آمار ارائه شده تاثیر رشد نرخ بنزین با افزایش کرایه‌ها همخوانی ندارد.

وزیر صمت درخصوص خودروسازان تاکید کرد: بعضی از خودرو‌ها یا قطعات موردنیاز تولید آن‌ها وارداتی بود و از آنجا که در شرایط فعلی واردات آن با مشکل مواجه بوده، در کمیته خودرو سازوکار مشخصی برای تحویل یا جایگزینی این خودرو‌ها در نظر گرفته شده است.

رحمانی گفت: در صورتی که مشتریان با خودروسازان مصالحه نکنند، می‌توانند به دستگاه‌های قضایی مراجعه کنند و خودروسازان نیز از احکام صادره در دادگاه تمکین خواهند کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

عدم عرضه کالا مانند احتکار است

رئیس انجمن قطعه‌سازان در گفتگو با بورس‌نیوز پاسخ داد:

قطعه‌سازان ترمز‌دستی کشیدند

ارسال نظر