بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
نگاهی به نمایشگاه تراکنش ایران؛

ایده های خلاقانه استارت آپی به صف شدند

تراوالت (TraWallet) استارت آپی است که برای حل این مشکل راهکاری جالب پیشنهاد داده است.
کد خبر : ۲۰۱۳۲۷

ایده های خلاقانه استارت آپی به صف شدند

به گزارش بورس نیوز، نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2019) ، یکی از رویدادهای حوزه‌ی پولی‌مالی کشور، چند روز پیش برگزار شد و در آن، شرکت‌های مختلفی آخرین دستاوردهای خود را ارائه کردند. در رویداد مذکور علاوه‌بر برگزاری کارگاه‌ها و سخنرانی‌های مختلف درکنار نمایش آخرین دستاورد‌های شرکت‌های فعال در حوزه‌ی بانکی و حضور چندین بانک داخلی، بخشی نیز به استارت آپ‌ها اختصاص داده شده بود. 

نمایشگاه تراکنش ایران رویدادی فناورانه محسوب می‌شود و درصدد پیوند هرچه‌بیشتر فناوری با حوزه‌ی بانکی است؛ ازاین‌رو، استارتاپ‌های حاضر در این نمایشگاه نیز با ایده‌هایی که آمیزه‌ای از رویکردهای مالی و اقتصادی و بانکی بود، به این رویداد گام نهاده بودند تا سرویس خود را معرفی کنند. درادامه، برخی از استارتاپ‌هایی را معرفی خواهیم کرد که در نمایشگاه تراکنش ایران حاضر شده بودند. 

استورم

استورم سیستم حسابداری مبتنی‌ بر کلاد است که علاوه‌ بر فراهم‌کردن امکان دسترسی برای کاربران فارغ از مکان و زمان، قابلیت جالبی نیز دارد که حتی می‌توان از آن به‌عنوان قوت این پلتفرم نام برد. توسعه‌دهندگان استورم امکان ارتباط با سایر نرم‌افزار‌های حسابداری را ازطریق API میسر کرده‌اند. برای مثال، اگر فروشگاه اینترنتی داشته باشید، با استفاده از وب‌سرویس استورم می‌توانید فرایند حسابداری نظیر واریز پول و بررسی انبار و سایر اقدامات مدنظر را به‌صورت خودکار در سیستم حسابداری خود وارد و بخش حسابداری را از فرایند زمان‌بر واردکردن اطلاعات بی‌نیاز کنید. 

استورم افزونه‌های مختلفی نیز دراختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا فرایند حسابداری بیشتر مکانیزه شود. برای مثال، درصورت فعال‌سازی افزونه‌ی ارسال پیامک، لینک فاکتور از این طریق برای کاربر ارسال می‌شود. همچنین، با بهره‌گیری از افزونه‌ی کنترل تردد کارکنان به‌صورت ابری نیز می‌توان فرایند محاسبه‌ی حقوق و دستمزد و اسناد مالی و کارکرد کارکنان را به‌صورت خودکار انجام داد.

نانوواچ

ایده‌های نو همواره باعث می‌شوند بسیاری از روندها ساده‌تر شوند. حضور و غیاب در سازمان‌ها و اداره‌ها و شرکت‌ها ازجمله‌ مواردی هستند که تقریبا در چندین سال گذشته، تغییری پیدا نکرده است. دراین‌میان، نانوواچ با ایده‌ای جدید در پی آن است تا این فرایند را بسیار ساده‌تر کند. با‌توجه‌به اینکه نانوواچ سرویس مبتنی‌بر کلاد است، امکان دسترسی برای مدیران را در هر مکان یا زمانی فراهم می‌کند. 

راهکارهای نانوواچ برای ثبت تردد متنوع و در برخی موارد بسیار جالب است. با استفاده از این سیستم، سازمان‌ها می‌توانند حضور و غیاب را با روش‌هایی نظیر سیگنال بلوتوث یا «وای فای» موقعیت جغرافیایی و روش تقریبا سنتی اثرانگشت پیاده‌سازی کنند. ثبت تردد با استفاده از سیگنال وای‌فای به این شکل است که با مشخص‌کردن محدوده‌ی وای‌فای، درصورت ورود کارمند به این محدوده و اتصال به شبکه‌ی وای‌فای با گوشی هوشمندی که مشخصاتش در سیستم ثبت شده، تردد برای کاربر ثبت می‌شود. 

آیدی‌پی

حتما تاکنون حداقل یک‌بار خدمت یا کالایی را اینترنتی خرید‌ه‌اید و گذارتان به درگاه پرداخت الکترونیکی افتاده است. استفاده از این درگاه باعث می‌شود کسب‌وکار یا فروشگاه بدون دردسر خدمات ارائه کند و روشی استاندارد و مطمئن برای دریافت هزینه دراختیار داشته باشد. باوجوداین، باید به این نکته توجه کنید دراختیارداشتن این درگاه برای همه‌ی اشخاص مقدور نیست؛ چراکه ایجاد و راه‌اندازی درگاه بانکی مستلزم برخورداری از شرایطی است که بانک آن‌ها را باید تأیید کند.

آیدی‌پی ایده‌ی درگاه بانکی را به‌صورت ساده‌تری پیاده کرده است تا همه‌ی افراد و کسب‌وکارها در هر سطحی بتوانند از آن استفاده کنند. برای مثال، ساختمانی را در نظر بگیرید که مدیر آن هر ماه برای دریافت شارژ یا هزینه‌ی قبوض مصرفی به تک‌تک ساکنان پیام ارسال می‌کند. هریک از ساکنان باید مبلغ مدنظر را به‌صورت کارت‌به‌کارت و به طرق مختلف به مدیر ساختمان پرداخت و وی را مطلع کنند. حال آیدی‌پی می‌تواند در این سناریو فرایند پرداخت را ساده‌تر کند. شاید بپرسید چگونه؟ مدیر ساختمان می‌تواند با استفاده از آیدی‌پی درگاه اختصاصی برای خود بسازد و لینک آن‌ را برای ساکنان ارسال کند. به‌محض پرداخت مبلغ مدنظر ازطریق درگاه آیدی‌پی، طرفین از این موضوع آگاه خواهند شد. 

تراوالت

متصل‌نبودن شبکه‌ی بانکی کشور به شبکه‌ی جهانی علاوه‌بر ایجاد مشکلاتی برای تجار و تمام افرادی که به‌دنبال انتقال پول به خارج از کشور هستند، باعث شده است انتقال پول به داخل کشور نیز با مشکل بزرگی همراه باشد. بی‌شک گردشگران خارجی را باید در زمره‌ی افرادی قرار داد که زمان ورود به کشور با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند؛ چراکه امکان استفاده از روش‌های پرداخت بین‌المللی در کشور وجود ندارد و این افراد باید با همراه‌داشتن پول نقد و تبدیل آن در صرافی‌ها، هزینه‌های خود را پرداخت کنند. 

تراوالت (TraWallet) استارت آپی است که برای حل این مشکل راهکاری جالب پیشنهاد داده است. گردشگران خارجی با استفاده از اپلیکیشن تراوالت که درواقع کیف‌پول الکترونیک (Wallet) است، می‌توانند ازطریق کارت‌های اعتباری خود و حتی رمزارزها والت خود را به میزان دلخواه شارژ کنند و سپس، معادل هزینه‌ی شارژ شده را به ریال و در قالب کارت اعتباری دریافت کنند. 

با اینکه استارت آپ‌ها به‌عنوان پیام‌آوران نوآوری و روش‌های جدید کاری برای فرایند‌های سنتی یا حتی ارائه‌کنندگان سرویس‌های جدید شناخته می‌شوند، بعضا در نمایشگاه‌ها و رویدادهای حوزه‌ی فناوری شاهد تکرار ایده‌هایی هستیم که یا جذاب نیستند یا صرفا به‌دلیل موفق‌بودن ایده‌پرداز اول، اکنون به روش‌های مختلف تکرار می‌شوند. به‌طور حتم برگزاری رویدادهایی نظیر الکامپ یا نمایشگاه تراکنش ایران در حوزه‌های مختلف می‌تواند راهگشای پیشرفت و توسعه‌ی بیشتر جامعه‌ی استارتاپی باشد. / زومیت

اشتراک گذاری :
ارسال نظر