بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

خوش‌بینی به افزایش نرخ ارز و تورم، محرک رشد بازار

نباید سرمایه‌گذاران، به نوسان‌گیری کوتاه مدت از سهم‌ها اکتفا کنند بلکه باید به سمت سرمایه‌گذاری بلندمدت گام بردارند.
کد خبر : ۲۰۱۴۲۶

خوشبینی به افزایش نرخ ارز و تورم، محرک رشد بازار

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه روز سبزی را پشت سر گذاشت و با صعود ۱۱۶۶ پله ای شاخص کل معاملات امروز بورس تهران پایان یافت. افزایش نرخ ارز کاغذی در بازار آزاد ظاهرا یکی از محرک های رشد بازار بوده است. دلار در بازار آزاد به محدوده ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.

احسان پیران کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص پیش بینی وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: بعد از رشد شارپ بازار و لمس محدوده ۳۳۰ هزار واحدی شاخص کل، حجم عرضه‌ها در بازار شدت گرفت و قیمت سهم ها روند نزولی به خود گرفت اگرچه در این فاصله شاخص کل روزهای مثبتی هم به خود دید؛ ولی این مثبت ها عمدتا ناشی از رنج مثبت در نمادهای شاخص ساز بازار بود و بسیاری از سهامداران خرد که در قیمت های بالا اقدام به خرید کرده بودند، متحمل زیان شدند.

وی افزود: در حال حاضر در موقعیتی قرار داریم که روند کلی بازار سرمایه، صعودی است. نرخ ارز شیب افزایشی دارد و خوش‌بینی به افزایش نرخ ارز و انتظارات تورمی، بازار را مثبت کرده است. اما نکته اینجا است که بسیاری از سهم های کوچک و متوسط بازار هنوز از سقف های قیمت قبلی (سقف قیمتی که در ۲_۳ ماه گذشته آن را لمس کرده بودند) فاصله دارند و بعضی سهامداران، در زیان هستند. بنابراین به محض افزایش قیمت ها و لمس مجدد سقف قیمت های قبلی، احتمالا عرضه ها افزایش خواهد یافت. با این شرایط، به نظر می رسد روند بازار سرمایه تا پایان سال جاری، مثبت است؛ اما دوره اصلاح هم در پیش خواهیم داشت.

پیران در توصیه به سهامداران گفت: در شرایط فعلی اکثر سرمایه گذاران، به نوسان گیری کوتاه مدت از سهم ها اکتفا می کنند. اما اگر به بازار سرمایه با دید میان مدت (۳ تا ٤ ماهه) نگاه کنیم، بازار سرمایه پتانسیل رشد خواهد داشت. اما روزهای مثبت بازار و صف های خرید، زمان مناسبی برای خرید نیست و بهتر است سرمایه گذاران در منفی ها اقدام به خرید کنند. احتمالا ظرف ۲ هفته آینده، شاهد اصلاح قیمت در بعضی سهم ها باشیم و بعد از آن، بازار مجددا وارد مدار صعودی خواهد شد.

وی در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری اظهار کرد: در اوضاع کنونی، سهم شرکت هایی که وابستگی به خارج از کشور ندارند و بازار مصرف کاملا داخلی دارند، گزینه های مناسب تری برای سرمایه گذاری خواهند بود. منفی های سهم های گروه غذایی، ساختماني و سهم هايي كه به رغم ريزشي شده اند برای خرید، جذاب هستند.

نظر کارشناسان دیگر بازار سرمایه را اینجا بخوانید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رئیس هیات موسس کانون صرافان در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

"دلار" با نرخ دستوری ثابت نمی‌ماند

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

خاطره خوش اهالی "بورس" با افزایش نرخ دلار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
سلام دلایل رشد بازار اینها نیست موارد مهمتر هست دارد ادرس غلط میدهد این نوع که این تحلیلکر کفته براساس رفتار خزانهداری امریکاهست که با واقعیات داخلی اقتصاد ایران خیلی فاصله دارد
Lili
Germany
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
منم موافقم با اقای پیران