بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران از پایان تعمیرات اساسی این شرکت خبر داد.
کد خبر : ۲۰۱۴۴۶

پالایشگاه نفت تهران بر مدار تولید

به گزارش بورس نیوز، محمدعلی هاشمی اظهار کرد: پس از ۳۰ روز کار مداوم و شبانه‌روزی کارکنان پالایشگاه نفت تهران، تعمیرات اساسی واحد‌های تقطیر شمالی، تهیه روغن و گاز مایع شمالی این پالایشگاه با موفقیت و بدون حادثه جدی پایان یافت.

وی افزود: در این دوره از تعمیرات اساسی با توجه به لزوم تعویض ظرف فلر پالایشگاه شمالی و برخی اصلاحات ضروری در واحد‌های عملیاتی آیزوماکس شمالی، آمین، سولفورزدایی از نفت گاز، سولفورزدایی از نفت سفید، ایزومریزاسیون، نیروگاه شماره ۳ (توربین گازی GTG) و آب و برق و بخار شمالی، واحد‌های موردنظر مطابق برنامه و با رعایت استاندارد‌های عملیاتی، مهندسی و ایمنی از سرویس خارج شده و پس از اجرای موفق دستور کار‌های اضطراری در مدار تولید قرار گرفتند. این فرآیند با هماهنگی قابل تقدیر تیم‌های کاری از ادارات تعمیرات، بهره‌برداری، مهندسی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، بازرگانی، اداری و دیگر اداره‌های درگیر انجام گرفت و همه اهداف کلیدی برنامه‌ریزی‌شده محقق شده است.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران درخصوص برنامه‌های بهبود مهم در این تعمیرات اساسی ادامه داد: کار‌هایی که از سال‌ها پیش شناسایی، ارزیابی و برنامه‌ریزی‌شده بودند، با تمهیدات در نظر گرفته‌شده و ایجاد آمادگی‌های لازم اجرا شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: فرآیند تعمیرات اساسی با توجه به حجم زیاد دستور کارها، پراکندگی فعالیت‌ها و حضور حدود ۱۱۰۰ نفر نیروی کاری که در شرایط سخت محیطی فعالیت می‌کنند و در مواردی از تجربه و توانمندی کافی نیز برخوردار نیستند، فرآیندی پرریسک محسوب می‌شود و به همین لحاظ نظارت و هماهنگی واحد‌های درگیر برای کاهش سطح ریسک، مدیریت منابع و کنترل فعالیت‌ها در چارچوب برنامه زمان‌بندی طرح ریزی‌شده بسیار ضروری است.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران گفت: در هر تعمیرات اساسی نواقص و کمبود‌هایی نیز شناسایی می‌شوند که پس از بررسی و تحلیل ازسوی مدیران، مسئولان و کارشناسان، از آن‌ها برای بهبود فعالیت‌ها در آینده و انتقال دانش و تجربه به شرکت استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر