بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

چشم‌ها را باید شست ...

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به جادوگری آقازاده در غیب‌کردن اموال ملت تا آمارهایی به ارزش صوت بلبل!
کد خبر : ۲۰۱۴۵۷

چشم‌ها را باید شست ...

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها درخصوص یارانه و کمک معیشتی و شفافیت حساب بانکی و کدهای بورسی نیز خبر آورده که اگر شفافیت این چنینی خوب بود، از پسر و دختر وزیر تا داماد و سایر بستگان وزیر و وکیل باید به‌غیر از شفافیت چند تا ذره‌بین نیز روی آنها زوم کند؛ تمام اختلاس‌ها برای قشر آقازاده‌نشین بوده اما آقایان دست‌اندرکار تنها به جای دوای زخم مردم، به فکر نمک‌پاشیدن هستند با این افکار و راهکارها، البته به قول شاعر، چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید...

عقب‌نشینی یک بخشنامه تا گرانی سوخت

سخنگوی راه‌پله پس از عقب‌نشینی که وزارت نیرویی‌ها از سومین غول نقدینگی‌خور "ب" داشتند حالا خبر رسیده که شاید گرانی روی کنتور پتروشیمی‌ها دیده شود. البته سخنگو گفته که دولت گویا با خوراک پتروشیمی‌ها در ابتدا کاری نداشته و نمی‌خواهد شعله قیمتی آن را با بنزین روشن کند اما طبق شائبه‌ها شاید سوخت پتروشیمی‌ها دستخوش الوگرفتن برای تولیدکنندگان شود.
بسیاری از کارخانه‌ها نظیر سیمان و ... به سمت مصرف گاز ارزان قیمت رفته‌اند اما؛ گویا ساز دولت برای تغییر نرخ سوخت جدی باشد با آنکه بخشنامه دلار جهانگیری برای برخی‌ها صادر شده ولی به‌هرحال امکان لغو بخشنامه و افزایش نرخ وجود دارد.

وقتی گرانی به محله وزیر و وکیل نمی‌رسد!

در حالی که آقایان در محله پاستور و بهارستان سرگرم اندیشه برای طرح یک پیشنهاد غافلگیرانه برای یارانه بگیران بینوا هستند، قیمت کالاها به سرعت نردبان گرانی را بالا می روند. امروز خیلی چیزها از جمله تخم مرغ و لوازم و قطعات خودرو در بازار گران شد! گرانی گوشت گوسفند را به گردن گوسفندان انداختید که چون دور از پایتخت سکونت کردهاند، گران شده اند! گرانی تخممرغ را به چه ربط خواهید داد؟؟؟

چقدر پول گم می‌شود!

پرونده تخلفات مدیرعامل اسبق بانک بزرگ بورسی هر روز به نوعی غافلگیرمان می کند. هنوز از شوک بخشش ۲۲۰ میلیارد تومان از اصل و فرع یک فقره تسهیلات بانکی به لطف داماد وزیر بیرون نیامده بودیم که گفتند ۴۲۰ میلیون دلار هم گم و گور شده! متهم هم در کمال آرامش به قاضی گفته پولی گم نشده، بلکه قرار بوده به ارزش ۴۲۰ میلیون دلار نفت خام به شرکت شریک دزد یعنی شرکت سعادتی بدهند، ولی معلوم نیست چطوری به آن یکی شریک دزد یعنی شرکت باختری داده اند! در آخر هم هر دو نفر یعنی هم باختری و هم سعادتی گم و گور شده اند! منتظر ماجراهای غافلگیرکننده تری از این پرونده باشید...

مسئولانی که هماهنگ نیستند

مسئولان محترم باز هم بدون هماهنگی با هم آمار دادند و این آمارها آنقدر ضد و نقیض بود که ماشین حساب‌ها هم هنگ کرده‌اند. دیروز چهارم آذر ۹۸، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده اند «مصرف بنزین در دو روز گذشته، افزایش داشته و به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز رسیده است». این آمار را حالا مقایسه کنید با آمار امروز پنجم آذر ۹۸ شرکت پالایش و پخش که اعلام شده «مصرف بنزین پس از سهمیه بندی، به کمتر از ۸۰ میلیون لیتر رسیده است»!
حالا یارانه مردم را بر اساس کدام آمار حساب می کنند، معلوم نیست.

وقتی نماد اینترنت، مسدود است

اول هفته همان روزی که اینترنت ها وصل شد، یکی از وزرای محترم اعلام کردند شرکت های موبایلی، دو روز اینترنت رایگان به مردم می دهند. یک کد دستوری هم اعلام شد تا مردم از این بذل و بخشش اپراتورها استفاده کنند. بسیاری هم همان موقع کد را وارد کردند و پاسخ آمد که «تبریک، بسته اینترنت ۲ روزه رایگان شما با حجم ۱ گیگ فعال شد». اما امان از وعده های سرخرمن. اینترنت تلفن های همراه کماکان وصل نشده و مردم مانده اند با هدیه ای که جز اسکی روی اعصاب شان، ثمر دیگری نداشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

حذف یارانه به دلیل میزان درآمد کل خانوار مناسب نیست

ساعت پنج‌ونیم عصر؛

ویترین را نشکنید!

ساعت پنج و نیم عصر؛

زنبیل به‌دست‌های متوهم

ساعت پنج و نیم عصر؛

آب پاکی بر بنزین!

ارسال نظر