بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
مدیر فروش کارخانجات ایران مرینوس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

علت صف خرید بعد از بازدهی ۲۳۰ درصدی!

بازار فروش علاوه بر واردات محصولات مشابه خارجی، به کیفیت محصولات تولید داخل هم وابسته است. البته به دلیل افزایش نرخ ارز، محصولات داخلی نسبت به محصولات وارداتی ارزان تر است و این موضوع می تواند در فروش شرکت ها موثر باشد.
کد خبر : ۲۰۱۸۶۷

علت صف خرید بعد از بازدهی ۲۳۰ درصدی!

به گزارش بورس نیوز، یکی از سهم های پربازده امسال، سهم شرکت کارخانجات ایران مرینوس بوده است. «نمرینو» از ابتدای امسال بیش از ۲۳۰ درصد رشد قیمت داشته و امروز هم با صف خرید همراه بود.

شرکت کارخانجات ایران مرینوس در ۶ ماهه اول امسال با یک پرش خیره کننده، زیان ۳۶ ریالی ۶ ماهه سال قبل را به سود ۹۱ ریالی تبدیل کرد. گزارش های ماهانه این شرکت هم اوضاع مساعدی نشان می دهد و درآمد فروش ۸ ماهه منتهی به آبان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد بیش از ۱۰۰ درصدی نشان می دهد. این وضعیت می تواند ناشی از کاهش جذابیت واردات محصولات مشابه و رونق فروش محصولات نساجی داخلی باشد.

امیرحسین طباطبایی مدیر فروش شرکت کارخانجات ایران مرینوس در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت فروش شرکت بیان کرد: اگرچه افزایش نرخ ارز از جذابیت واردات محصولات مشابه خارجی کاسته، ولی نمی توان گفت تحریم و افزایش نرخ ارز به نفع صنعت نساجی بوده است. بعضی شرکت های نساجی، بخشی از مواد اولیه خود را از طریق واردات تامین می کردند و با شروع تحریم ها، روند واردات مواد اولیه دچار مشکل شد و شرکت‌ها ناچار به جایگزین کردن مواد اولیه کم کیفیت تری در تولید خود شدند. ضمن اینکه افزایش نرخ ارز، بهای تمام شده را هم تحت تاثیر قرار داده است. شرکت ایران مرینوس هم در ابتدای تحریم ها دچار مشکلاتی شد، اما به تدریج این مشکلات برطرف شد و مسیر واردات باز شد.

وی افزود: بازار فروش علاوه بر واردات محصولات مشابه خارجی، به کیفیت محصولات تولید داخل هم وابسته است. البته به دلیل افزایش نرخ ارز، محصولات داخلی نسبت به محصولات وارداتی ارزان تر است و این موضوع می تواند در فروش شرکت ها موثر باشد.

وی در خاتمه تصریح کرد: شرکت ایران مرینوس در دو مقطع از سال، فروش بیشتری دارد؛ ۳ ماهه دوم سال به سبب تقاضای لباس مدارس و ۳ ماهه چهارم به دلیل نزدیکی به ایام عید نوروز. اما امیدواریم با بهبود اوضاع اقتصادی کشور و افزایش قدرت خرید مردم، فروش شرکت به معنای واقعی رونق بگیرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی برگزاری مجمع فوق العاده شرکت کارخانجات ایران مرینوس؛

"نمرینو" هیات مدیره را تغییر می‌دهد

خوب‌ها و بد‌های ۹ ماهه را بشناسید؛

لبخند پاییزی سهامداران "سفار" در "فباهنر" خشکید

خوب ها و بدهای هفته را بشناسید؛

"وثخوز" در صدر و "آ س پ" در قعر

ارسال نظر