بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
شرکت فروشگاه‌های افق کوروش با داشتن ۱۷۷۳ فروشگاه بزرگترین فروهشگاه زنجیره‌ای کشور است.
کد خبر : ۲۰۱۸۹۷

به گزارش بورس نیوز،حسین صبوری قائم مقام مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش گفت: البته از نظر سهم بازار افق کوروش بزرگترین سهم بازار را بین شرکت‌های خرده فروشی دارد و همچنین بالاترین میزان تخفیفات در بین خرده فروشی‌ها متعلق به افق کوروش است. در حال حاضر حدود ۱۸ درصد تخفیف در فروشگاه‌های افق کوروش برای مشتریان اعمال می‌شود و برآورد ما این است که تا پایان سال جاری ۲ میلیارد تومان تخفیف را برای مشتریان خود لحاظ کنیم. از دیگر نکات مهم اینکه، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش بزرگترین فرانچایز دهنده ایران در حال حاضر است که تعداد «شعب فرانچایز» افق کوروش ۶۶۵ فروشگاه است و اینکه اولین شرکت فروشگاهی کشور است که وارد بازار سرمایه شده و ۲۵۰ درصد رشد سهام را در این مدت رقم زده است.
وی در ادامه بیان کرد:، اما مهمتر از همه چیز، شکل گیری صنعت خرده فروشی در اقتصاد کشور است که نکته بسیار مهمی است. اگر چه صنعت خرده فروشی چند سالی است که در کشور شروع به فعالیت کرده، اما واقعیت این است که به عنوان یک صنعت نمی‌شد به آن نگاه کرد؛ ولی در طول چند سال اخیر، این صنعت در اقتصاد کشور شکل گرفته است. آنچه که به لحاظ اقتصادی حایز اهمیت است، تاثیر این صنعت بر اقتصاد کشور است؛ چرا که هر صنعتی در زمانی که به وجود می‌آید، یک ارزش افزوده‌ای ایجاد میکند که قبل از به وجود آمدن آن، وجود نداشته است.
وی اضافه کرد:، اما مساله‌ای که رسانه‌های حرفه‌ای باید روی آن تمرکز داشته باشند، تاثیر صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اقتصاد ایران است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به حجم فعالیت شان، بر اقتصاد کشور اثرگذار هستند. این صنعت با حذف واسطه ها، توانسته با در اختیار گرفتن آن بخش از اقتصاد که تعداد افراد کمتری در آن فعال بوده اند که اتفاقا سهم بزرگی از GDP (تولید ناخالص داخلی) را به خود تخصیص داده بودند، به مصرف کنندگان برگردانند و در نهایت، سهم تولیدکنندگان را از GDP افزایش دهد.

صبوری با بیان یک مثال برای درک بهتر این موضوع، اظهار کرد: فرض کنید یک خانوار، بودجه مشخصی دارد که با آن بودجه میتواند ۱۰ واحد کالا تهیه کند. اگر ما مکانیزمی ایجاد کنیم که با همان بودجه محدود خانوار بتواند ۱۲ واحد کالا تهیه کند، تقاضای اضافه افزایش یافته و افزایش تقاضا، عرضه ایجاد می‌کند و به دنبال این موضوع، تولید و اشتغال بیشتر ایجاد خواهد شد. در حقیقت تاثیر صنعت خرده فروشی بر اقتصاد کشور، افزایش قدرت خرید مصرف کننده بوده و افزایش قدرت خرید، چرخه تولید را فعال‌تر کرده است.

وی افزود: نکته اینجاست که بر خلاف آنکه تصور می‌شود توسعه فروشگاه‌های زنجیره ای، تاثیر منفی بر حجم اشتغال خواهد داشت؛ توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نه تنها اشتغال مستقیم ایجاد می‌کنند بلکه باعث ایجاد اشتغال غیر مستقیم نیز می‌شود. همچنین توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر توزیع درآمد و افزایش عدالت اجتماعی هم اثرگذار است.

در ادامه این نشست کاظم کلب خانی مدیر عامل شرکت اکالا اظهار کرد: اکالا بازوی اینترنتی فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش است که در حال حاضر در شهر‌های تهران، کرج و مشهد خدمات ارایه می‌کند و امیدواریم تا پایان آذر ماه شهر‌های کرمان، قم و سمنان به زنجیره‌ی خدمات اکالا اضافه شوند. تنوع کالایی از ۵۵۰۰ قلم فراتر رفته و تلاش می‌شود تخفیفاتی را که در افق کوروش داریم به همان روال ادامه یابد. طبیعتا افق کوروش به تمامی مشتریان خود احترام می‌گذارد و در تمامی لایه‌ها به دنبال سرویس دهی هستیم. فروشگاه اکالا این ظرفیت را ایجاد کرده که بتوان به بخشی از مشتریان که به هر دلیلی امکان حضور فیزیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهر‌های مختلف را ندارند، خدمات ارایه کرد.

وی افزود: در روز‌های گذشته هم با بحث افزایش قیمت کالا‌ها و هم اختلال اینترنت مواجه بودیم؛ اما از همان روز اول با تدابیری که اندیشیده شد سرویس دهی در فروشگاه اکالا ادامه داشت. ضمن اینکه در حال حاضر با افزایش قیمت بنزین، حمل کالا برای مشتریان به صورت رایگان انجام می‌شود و تلاش شده هزینه اضافی به مشتریان تحمیل نشود.

کلب خانی اضافه کرد: در حال حاضر به صورت ۱۲ ساعته به مشتریان خدمات ارایه می‌شود و برنامه ریزی شده که ظرف ۱ ماه آینده، سرویس به صورت شبانه روزی به مردم ارایه گردد.

وی در خاتمه گفت: در نظر داریم شرایطی فراهم آوریم که مشتریان اکالا با معرفی این فروشگاه به دوستان خود و افزایش تعداد مشتریان اکالا، از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر