بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
۱۰هزار میلیارد ریال درآمد‌های تسعیر ارز، ثبت شد؛

"ارز" عامل رشد ۸۰ درصدی درآمد‌های "پارس"

جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده در این دوره به ۸۲ هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال رسیده که نسبت به ۶ماهه سال گذشته رشد ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۰۱۹۲۸

افت ۳ درصدی سود خالص

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی پارس در ۶ماهه نخست امسال و براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، سود خالص ۲۹ هزار و ۹۸۷ میلیارد ریالی را کسب کرده که این سود نسبت به گزارش حسابرسی‌نشده شرکت کاهش در حدود ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش بهای تمام‌شده شرکت نسبت به گزارش حسابرسی‌نشده منجر به این کاهش شده البته لازم به ذکر است که  سود خالص شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری را نشان نمی‌دهد.

جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده در این دوره به ۸۲ هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال رسیده که نسبت به ۶ماهه سال گذشته رشد ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد. افزایش نرخ ارز در این دوره عامل اصلی رشد درآمد‌های عملیاتی شرکت بوده است.

با این حال، کسب در حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد‌های ناشی از تسعیر ارز که در بخش‌های سایر درآمد‌های عملیاتی و غیرعملیاتی محقق شده، منجر به کسب سود خالص در حدود ۳۰ هزار میلیارد ریالی در ۶ ماهه نخست امسال شده است.

افت ۳ درصدی سود خالص

کاهش نرخ جهانی محصولات اصلی شرکت یعنی اتان، پروپان و بوتان در ماه‌های اخیر، پیش‌بینی‌های رشد قیمتی سهام این شرکت را با ابهام روبرو ساخته بود. با این حال، با رشد مجدد قیمت ارز در بازار داخلی به نظر می‌رسد که سهام این شرکت مجددا مورد اقبال سهامداران قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تقاضای ۱۰هزار تنی در ورودی این پتروشیمی نشست؛

شیب صعودی ۴ درصدی فروش "پارس"

 آب رفتن ۱۰۰۰ تنی فروش استایرن منومر؛

زمان افزایش عرضه‌های "پارس" رسید

رشد ۱۰۰۰ تنی فروش استایرن منومر ثبت شد؛

"پارس" و ثبت تقاضای چشمگیر دیگر

ارسال نظر