بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

یک ریسک در کمین بازار

سهم‌هایی که در این مدت رشد بیش از حد داشته و ارزش بازار شرکت بیش از ارزش ذاتی است و نسبت P/E بسیار بالایی دارند، گزینه‌های پر ریسک‌تری برای سرمایه‌گذاری هستند.
کد خبر : ۲۰۱۹۶۰

یک ریسک در کمین بازار

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه در آذرماه خوش درخشید و امروز هم شاخص کل بیش از ۴ هزار پله بالا رفته بود؛ اما با کمی عقب نشینی فعلا شاخص کل در محدوده ۳۲۱ هزار واحدی آرام گرفته است. طعم این رشد قیمت سهم ها در روزهای دلگیر پاییزی کام سهامداران را حسابی شیرین کرده است.

محمد کفاش پنجه شاهی مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در گفتگو با بورس نیوز در خصوص دلایل اقبال بازار بیان کرد: رشد بازار سرمایه در روزهای اخیر بیشتر تحت تاثیر دو اتفاق بود؛ "افزایش نرخ ارز" و "تشدید انتظارات تورمی" بعد از افزایش قیمت بنزین و نیز خریدهای آن دسته از فعالان بازار سرمایه که در ماه های قبل، سبد خود را نقد کرده بودند و مترصد فرصتی برای ورود مجدد به سهم‌ها بودند.

وی افزود: با این شرایط، دلیلی برای ریزش سنگین بازار وجود ندارد، مگر آنکه با مشخص شدن جزییات لایحه بودجه، اتفاق غافلگیرکننده‌ای رخ دهد و ریسک جدیدی متوجه صنایع بورسی شود. البته به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران ریسک بودجه را هم تا حدی در سرمایه‌گذاری‌های خود لحاظ کرده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه‌های کم‌ریسک و پر‌ریسک برای سرمایه‌گذاری گفت: سهم‌هایی که در این مدت رشد بیش از حد داشته و ارزش بازار شرکت بیش از ارزش ذاتی داشته و نسبت P/E بسیار بالایی دارند، گزینه‌های پر ریسک‌تری برای سرمایه‌گذاری هستند. در مقابل سهم‌های سودساز با نسبت های P/E پایین گزینه‌های معقول‌تر و کم ریسک‌تری برای سرمایه‌گذاری هستند که حتی اگر رشد قیمت زیادی نداشته باشند، سهامداران می توانند از سود تقسیمی در مجامع منتفع شوند.

وی در خاتمه تصریح کرد: مشکل بازار سرمایه ما، کم توجهی به تحلیل بنیادی سهم‌ها است. بهتر است سرمایه‌گذاران به وضعیت بنیادی شرکت ها توجه بیشتری داشته باشند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

معرفی صنایعی که از بودجه۹۹ منتفع می‌شوند

ارسال نظر