بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"تورم" تجربه نشده در انتظار "بورس"

اقدامات اخیر دولت در ایجاد "انتظارات تورمی" طی هفته‌ها و روز‌های اخیر باعث شده شاخص کل یکی از مقاومت‌های اصلی خود را از پیش رو برداشته و به محدوده ۳۲۰ هزار واحد برسد.
کد خبر : ۲۰۲۰۵۰
 
 
 
یک تورم تجربه نشده در انتظار بورس
 
حمید مرتضی کوشکی، مدیر تحلیل گروه مالی اقتصاد بیدار در گفتگو با بورس نیوز گفت: طی چند روز اخیر شاهد افزایش قابل توجه ارزش معاملات بازار بودیم. دلیل عمده این موضوع بحث "تورم انتظاری " است. 

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص اقدامات دولت در خصوص پرداخت مابه التفاوت افزایش قیمت بنزین به مردم در قالب یارانه اظهار کرد: این امر باعث تزریق ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان پول به جامعه خواهد شد اما؛ نکته اینجاست که این پول غیر مولد بوده و یک هزینه محسوب می‌شود که خود امری با اثر مضاعف بر تورم است.

وی از دیگر نکات موثر بر بازار را افزایش قیمت سوخت عنوان کرد و افزود: این افزایش اثری روانی بر سطح عمومی قیمت‌ها خواهد گذاشت، همچنین موضوع سیاست‌های دولت در سال آینده نیز در جای خود امری مهم و بحث برانگیز است.
 
یک تورم تجربه نشده در انتظار بورس
 

کوشکی ادامه داد: موضوع جبران کسری بودجه از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی خبر خوبی برای همه شرکت‌ها نیست، البته که در برخی دیگر از شرکت‌ها به دلیل تفاوت سطح هزینه انرژی این امر مهم نبوده وتاثیر چندانی ندارد، اما به صورت کلی تصمیم دولت برای این افزایش قیمت آن هم در شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه نشانگر یک تورم قابل توجه خواهد بود که تاکنون تجربه نشده است.

مدیر تحلیل گروه مالی اقتصاد بیدار ضمن بیان این مطلب اضافه کرد: تمام نکات بالا به همراه موضوع کسری بودجه قابل توجه دولت، شاید برای یک اقتصاد غیر از بازار مالی و بورس مناسب نباشد اما، به نفع بازار مالی خواهد بود، چرا که در بازار مالی، تورم و بازدهیِ اسمی دارایی‌های مالی و فیزیکی افزایش می‌یابد.

کوشکی در پایان عنوان کرد: افراد جامعه نیز با کسب تجربه و اطلاعات نسبت به سال‌های گذشته با سرمایه گذاری در بورس، با هدف حفظ قدرت خرید خود، نقدینگی خوبی رابه بازار تزریق می‌کنند و همچنان ساده‌ترین راه برای سرمایه گذاری، "بازار سرمایه" است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرتحلیل گروه مالی اقتصاد بیدار در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

وقتی فرابورس غافلگیر کرد...

کارشناس بازار سرمایه درگفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

عواقب خطرناک پمپاژ "نقدینگی "

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

امکان افزایش یک واحد P/E بازار تا پایان سال

ارسال نظر