بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
از دیگر نکات صورت‌های مالی حسابرسی شده منتشره از این شرکت، افت فروش مقداری این شرکت در ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.
کد خبر : ۲۰۲۱۲۸

عقب نشینی سازمان بورس به چه قیمت؟

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده حتی دادگاه تجدیدنظر هم رای به ورشکستگی شرکت گاز لوله داده، همچنان شاهد معاملات این نماد در بازار پایه فرابورس هستیم.

حال اینکه چرا سهام شرکتی که در مسیر تصفیه بوده و زیان‌انباشته‌ای در ۹۹۰میلیارد ریالی را یدک می‌کشد همچنان در بازار سهام کشور معامله می‌شود، سوالی است که شاید پاسخش را می‌بایست از مدیران شرکت فرابورس، سازمان بورس و ... پرسید.

از نکات قابل توجه در شناسایی ۱۹میلیارد ریالی سود عملیاتی این شرکت در ۶ماهه نخست سال مالی۱۳۹۸ و افت بیش از ۷۳درصدی نسبت به ۹۵میلیارد ریال مدت مشابه سال مالی گذشته، می‌توان به شناسایی ۷۶میلیارد ریال هزینه‌های مالی اشاره داشت که بنا به اظهارات حسابرس عمدتا مربوط به هزینه‌های دادگاه تجدیدنظر ورشکستگی شرکت در سال قبل است.

عقب نشینی سازمان بورس به چه قیمت؟

از دیگر نکات صورت‌های مالی حسابرسی شده منتشره از این شرکت، افت فروش مقداری این شرکت در ۶ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

بر اساس این گزارش، اصلی‌ترین و نکته عطف گزارش حسابرسی شده این شرکت در انتهای سال مالی۱۳۹۷، شناسایی زیان غیرعملیاتی بیش از ۱.۶۸۴ میلیارد ریالی است. بنا بر بند حسابرس، اعتراضات بانک‌های اقتصادنوین و ملت در خصوص عدم پذیرش موضوع ورشکستگی این شرکت در سال ۱۳۹۳ نهایتا منجر به بررسی در دادگاه تجدید نظر خواهی شد و این دادگاه اداعا‌های این شرکت را مبنی بر ورشکستگی رد کرده است.

عقب نشینی سازمان بورس به چه قیمت؟

بر همین اساس، این شرکت مبلغ ۱.۵۳۵ میلیارد ریال را بابت هزینه‌های مالی و اصل تسهیلات سال‌های مورد بحث در سرفصل سایر هزینه‌های شناسایی کرده و در مجموع منجر به تحقق زیان خالص ۱.۵۲۹ میلیارد ریالی و نیز زیان‌انباشته انتهای دوره ۶ ماهه نخست شرکت به میزان ۹.۰۰۰ میلیارد ریال کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر