بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شفافیت معاملات بورس کالا از هر نوع معامله در بازار‌های مختلف و غیر رسمی بیشتر بوده و رشد هر چه بیشتر معاملات در بورس کالا بر شفافیت اقتصاد کشور می‌افزاید.
کد خبر : ۲۰۲۱۵۴

به گزارش بورس نیوز، شاپور محمدی درخصوص عرضه اموال مازاد بانک‌ها در بورس کالا اظهار کرد: بورس کالا از سال ۹۱ پلتفرمی را آماده کرد که حراج‌های تک محصولی در آنجا اتفاق می‌افتد؛ به طور معمول کالا‌هایی که در بورس کالا پذیرش می‌شوند کالا‌های همگن هستند که به دفعات هم مورد معامله قرار می‌گیرند، اما در مورد املاکی که بانک‌ها دارند، قرار است معامله یک بار انجام شود که این امکان در بورس کالا وجود دارد.

وی افزود: مقررات لازم برای میزبانی از املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالا موجود بوده تا از یک سو، سرمایه‌گذاران برای خرید املاک بانک‌ها به یک مکان شناخته شده و رقابتی مثل بورس کالا مراجعه کنند و از طرفی این امکان برای بانک‌ها فراهم می‌شود تا املاک خود را به صورت کاملا شفاف به فروش برسانند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: این مساله، فرصتی مناسب برای بانک‌ها و بازار سرمایه به وجود می‌آورد تا افرادی که می‌خواهند در املاک سرمایه‌گذاری کنند به یک بازار رسمی و شفاف یعنی بورس کالا روی بیاورند. همچنین مزایای همزمان این اتفاق آن است که علاوه بر آزاد شدن منابع بانک‌ها به شکلی شفاف و رقابتی، یک گزینه جدید برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نیز به میزبانی بورس کالا اضافه می‌شود.

محمدی گفت: امیدواریم به زودی نخستین ملک مازاد بانکی در بورس کالا معامله شود. شفافیت معاملات بورس کالا از هر نوع معامله در بازار‌های مختلف و غیر رسمی بیشتر بوده و رشد هر چه بیشتر معاملات در بورس کالا بر شفافیت اقتصاد کشور می‌افزاید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر