بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
رئیس بیمه مرکزی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

انتظار برای خریداران بورسی

رئیس بیمه مرکزی گفت: یکی از شرکت‌های بیمه‌ای که ۲۰درصد بیمه البرز را در اختیار داشت برای فروش عرضه شد اما؛ به دلیل آنکه نرخ ارائه شده در برابر قیمت واقعی آن کمی بالاتر بود، خریداران از آن استقبالی نکردند.
کد خبر : ۲۰۲۳۲۱

انتظار

غلامرضا سلیمانی رئیس بیمه مرکزی در گفتگو با بورس‌نیوز در خصوص افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای اظهار کرد: حداقل سرمایه برای شرکت‌های بیمه‌ای ۱۵۰ میلیارد تومان بوده اما؛ بیش از ۱۰ شرکت موفق به افزایش سرمایه بالای این مبلغ شده‌اند ضمن آنکه برخی بیمه‌ای‌ها تا ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیارد نیز افزایش سرمایه را به ثبت رسانده‌اند.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه در شرکت‌های بیمه‌ای بسیار حائز اهمیت بوده و اغلب شرکت‌ها در راستای این مُهم گام برداشته‌اند چراکه "افزایش سرمایه" باعث افزایش نگهداری سهم بیمه‌هایی شده و سودآوری بیمه‌ها را در پی خواهد داشت.

انتظار

سلیمانی درخصوص واگذاری سهم‌های دولت در بخش بیمه نیز اینگونه گفت: یکی از شرکت‌های بیمه‌ای که ۲۰درصد بیمه البرز را در اختیار داشت برای فروش عرضه شد اما؛ به دلیل آنکه نرخ ارائه شده در برابر قیمت واقعی آن کمی بالاتر بود، خریداران از آن استقبالی نکردند.

رئیس بیمه مرکزی با اشاره به رویه آتی عرضه سهام این شرکت، افزود: بنابر محسابات انجام شده تا پایان سال، مجددا این شرکت ارزیابی و عرضه خواهد شد که امیدواریم مورد استقبال سهامداران بورسی قرار بگیرد.

سلیمانی در خصوص تحریم صنعت بیمه و برنامه شرکت‌های بیمه‌ای برای اینکه این تهدید را به فرصت تبدیل کنند عنوان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای خارجی حتی واحد‌های تجاری مسکونی و پالایشگاه‌ها و صنایع مختلف را بیمه نکردند و شرکت‌های بیمه ایرانی همه این ریسک‌ها را قبول کردند و بیمه این واحد‌ها را داخلی کردند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرمایه شرکت به ۱۵ هزار میلیارد ریال می‌رسد؛

پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۷۵ درصدی بیمه البرز

در پنجمین همایش مالی اسلامی مطرح شد:

کوتاه‌تر شدن مسیر تامین مالی صنایع با اوراق گام

در صورت صدور مجوز سازمان بورس اجرایی می‌شود؛

افزایش سرمایه ۵۰میلیارد تومانی "اتکام"

ساعت پنج‌و‌نیم عصر؛

رفیق بد دنگ و دونگ!

ارسال نظر